Cuma 18.12.2020

Pandemide en çok şalgam içiliyor

YAKLAŞIK 10 aydır süren pandemi döneminde bağışıklık sistemini güçlendirici özelliğe sahip şalgam suyu ihracatı yüzde 30 arttı. Adana Şalgam Üreticileri Derneği (ŞalgamDer) Yönetim Kurulu Başkanı Selahaddin Nas, Türkiye genelinde de bu yıl pazarın yüzde 42 büyüdüğünü söyleyerek, "Şuanda 46 ülkeye ulaştık. 2021 yılı hedefimiz 50-60 ülkeye şalgam göndermek" dedi. Avrupa başta olmak üzere 46 ülkeye ihraç edilen şalgam suyu, tüm dünyayı etkileyen korona virüs sürecinde bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği ve aromasıyla sofralarda en çok tercih edilen içecekler arasında yer alıyor. Şalgamcılar ise hem yurt içinden hem de yurt dışından gelen yoğun talepten dolayı memnun. Siyah havuç ve özel mayayla hazırlanan, bağışıklık sistemini güçlendirmesinin yanı sıra lezzetinden dolayı birçok kişi tarafından tercih edilen şalgam, kent ve ülke ekonomisine de ciddi katkı sağlıyor. Yıllık üretilen 60 milyon litre şalgam suyunun 18 milyon litresi 46 ülkeye ihraç ediliyor. Nas, "Kısıtlamalar bizlerin önünde açtı. İnsanlar hep sağlıklı içeceklere yöneliyor" dedi. Nas, "Türkiye'de yaklaşık 60 milyon litre üretimin 18 milyonu yurt dışına gidiyor" ifadelerini kullandı. Nas, "Şalgam, vücuttaki bağışıklık sistemini kolaylaştırıyor. E-ticaret ile de satış yapıyoruz ve inanılmaz talep var. Çok memnunuz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.