Artaş Grubu Turizm Yatırımları Koordinatörü Recep Arifoğlu, 'İstanbul olarak 2018'de da yoğun olarak, Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika ülkelerinden turistleri misafir edeceğiz ve bu yıl da yüzde 20- yüzde 30 arasında bir büyüme öngörüyoruz" dedi. Geçen yıl ağırlıklı olarak Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika ülkelerinden turistleri ağırladıklarını anlata Arifoğlu, "Avrupa'dan gelen turist sayısında ciddi düşüşler yaşanınca, bizler de yeni pazarlar olarak Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika ülkelerine yöneldik ve bu pazarları mercek altına aldık" dedi. Arifoğlu, "Bu pazarlardan daha fazla turist alabilmemiz için tanıtım ve pazarlama çalışmalarının yanı sıra, tur operatörlerimizin de olması gerekiyor. Ancak, bu üç pazarda (Ortadoğu, Asya ve Kuzey Afrika) tur operatörümüz bulunmuyor. Gerekli destek ve teşvikler ile bu pazarlarda biran önce Türk tur operatörlerimizi oluşturmalıyız. Mesela, Cezayir'den ülkemize gelmeyi isteyen ciddi bir turist kitlesi bulunuyor. Cezayir ile karşılıklı vize uyguluyoruz. Eğer vize problemi ortadan kalkarsa, daha fazla Cezayirli turist tatil için ülkemize gelebilir" diye konuştu.
ÇİN'E UÇUŞ SAYISI ARTTIRILMALI
Çin'de 2018'de Türkiye Turizm Yılı ilan edildiğini hatırlatan Recep Arifoğlu, şunları anlattı: "Çin'de bu yıl, Bakanlığımız ve özel sektör olarak çeşitli etkinlikler organize edeceğiz. Ancak, bir konunun da buradan altını çizmeyi isterim ki, eğer Çin'den daha fazla turist almayı istiyorsak, iki ülke arasındaki uçuş sayısının arttırılması gerekiyor. Şuan rakamsal olarak telaffuz edilen Çinli turistleri, ülkemize getirebilecek kadar koltuk bulunmuyor. Mesela, Beijing'den Atina'ya direk uçuş var, ama İstanbul'a yok. Nitekim 3. havalimanının devreye girmesiyle birlikte, İstanbul küresel bir havacılık merkezi olacaktır."
3. HAVALİMANI ETKİSİ
Son yıllarda, İstanbul'a gelen Avrupalı turist sayısının düşüşüne de değinen Arifoğlu, "3. havalimanının açılması daha fazla Avrupalı turisti yeniden ağırlamaya başlayacağımızı öngörüyoruz" dedi. Arifoğlu şunları söyledi: "Turizmciler olarak, her şeyi devletten beklemeyerek, tanıtım ve pazarlama atağını özel sektör ve sivil toplum örgütleri olarak arttırarak sürdürmeliyiz. Artaş Grubu olarak biz bunları yaptık. Tanıtım ve pazarlamada 'güvenliyiz' yerine, 'turizm markasıyız' vurgusu yapmalıyız" diye konuştu