Lüks otomobil talebi Türkiye'yi, Audi dünyasında Çin'den sonra en fazla büyüyen ülke yaptı. Audi'nin Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer, 2010'da Audi'nin 10 bin adetle Türkiye'de satış rekoru kıracağını, 5 yıl içinde ise satışların ikiye katlanacağını söyledi. Türkiye'de lüks otomobillerin pazar payının dünyadaki ortalamalara göre henüz daha çok düşük olduğunu belirten Schwarzenbauer, şunları söyledi: "Şu an Türkiye, büyümede Çin'den sonra ikinci, adetlerde ise 18'inci sırada. 20 bin adetlik satışa ulaşınca Türkiye en büyük ilk 10 pazarımız arasına girecek. Türkiye'de lüks otomobillerin pazar payı yüzde 7-8. Bu oran Avrupa'da yüzde 15-18, Amerika'da yüzde 10. Birçok ülkeyle kıyasladığımızda bu rakam düşük. Türkiye'de bu rakam yüzde 12'ye çıkacak. Türkiye'nin genel ekonomisi 1 milyonluk otomotiv pazarına ulaşılması için yeterli. Genç nüfusunuz var. Yeni teknolojilere ilgili, yeni trendleri takip eden bir jenerasyon. Yani bu da Türkiye'nin hem toplam pazarının büyüme potansiyelini hem de bu pazarda lüks sınıfının payının artmasını sağlayacak. Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye'den çok umutluyum."
GENÇ NÜFUS DİKKAT ÇEKİCİ
Türkiye'deki nüfusun yapısının çok önemli olduğunun altını çizen Schwarzenbauer, genç nüfusun Türkiye'yi Audi için çok önemli ve ilginç bir pazar haline getirdiğini ifade etti. Audi'nin gençlerin tercih ettiği bir marka olduğunu anlatan Schwarzenbauer, "Diğer pazarları Türkiye'yle kıyaslarsak yaşlı nüfusun daha fazla olması bizim için dezavantaj yaratıyor. Kore ve Tayvan'da da benzer genç nüfus var ama Türkiye Avrupa'ya yakın olmasından dolayı genç nüfusuyla bizim pazara bakışımızda çok iyimser olmamızı sağlıyor."
Zengin sayısı artıyor lüks araç talebi büyüyor
2010'DA tüm dünyada 4.1 milyon adet lüks araç satılacağını belirten Schwarzenbauer, bu sayının 2020'de 7 milyona yükseleceğini belirtti. Bunun iki önemli sebebi olduğunu kaydeden Schwarzenbauer, ilkinin ekonomik gelişmeye bağlı olarak daha fazla kişinin lüks araç alacak ortalama gelire sahip olacağını, ikincisinin ise bir çok lüks markanın küçük sınıfta yer alan modeller de geliştirmesini söyledi.
Satışını ikiye katlayacak
SCHWARZENBAUER, vergi avantajına sahip yeni motorlarla Türkiye'de satışların artacağı sinyalini verdi. Scharzenbauer, "Bunu da 1.4 motorları pazara sokarak yapacağız. A4 ve Q3'e Volkswagen markasının başarılı TSI motorlarını koymayı planlıyoruz. Zaten 5 yılda iki kat büyümeyi de bu sayede yakalayacağız" dedi.
Gençler, babalarının otosunu sevmiyor
AUDİ müşterilerin diğer lüks markalara göre daha ileriye bakan, daha modern, vizyoner ve genç olduğunu anlatan Schwarzanbuer, "Bizim müşterilerimiz eski modacı değil. Yeniliklere bakıyorlar. Babalarının aracını kullanıyor izlenimi istemiyorlar" dedi.
Krize rağmen rekor kıracak
AUDİ'NİN 2010'da yeni bir tarihi rekora imza atacağını söyleyen Schwarzenbauer, şunları anlattı: "Audi tüm dünyada olduğu gibi krizin etkilerinin bitmediği Avrupa'da da çok önemli başarılara imza atıyor. Avrupa'da en çok lüks araç satan markayız. 2010'da liderliğimizi koruduk ve yeni tarihi rekora ulaşacağız. Hem de A1'in etkisi olmadan. Amerika, en fazla büyüyeceğimiz pazar olacak. Çin ve Hindistan'da uzun dönemde büyüyeceğimiz pazarlar. Bu yıl 1 milyon 80 bin adetlik üretimle rekor kırıyoruz."