Türk tüketiciler çok duygusal

Finansal dalgalanmalarda Türk tüketiciler ani tepki veriyor. Duygusal davranıp satın alma kararını hemen erteliyor. Ekonomide işler düzgün gitmeye başlarsa alım kararını çabuk veriyor

Otomobil tercihinde Avrupalılara benzeyen Türk tüketicilerin, bir farklılığı ortaya çıktı. Volvo Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, Türk tüketicilerin Avrupalı'lardan daha duygusal davrandıklarını söyledi. Finansal ve ekonomik dalgalanmalarda Türk tüketicilerin ani tepkiler verdiğini ifade eden Eckardt, "Ekonomide işler negatif seyretmeye başlarsa, uzun süredir düşündükleri, planladıkları alım kararlarını hemen erteliyorlar. Eğer durum pozitif bir seyir içindeyse, ilk tepkiyi veren de Türkler oluyor. Hemen alım kararı veriyor. Daha çabuk harcamaya başlıyorlar" dedi. Türklerin bu duygusal yaklaşımının pazarda büyük ve inişler çıkışlar yaşanmasına neden olduğunu belirten Eckardt, Avrupa'da ani iniş ve çıkışlar görülmediğini, satışlarda düşüş ya da çıkış olduğu dönemlerde bile istikrarlı bir çizginin olduğunu ifade etti. İsveçli markanın lokomotif modellerinden biri olmaya aday olan yeni Volvo V40'ın Türkiye prömiyeri İstanbul Autoshow 2012'de yapıldı. V40, 2013 Ocak ayından itibaren satışa sunulacak. Marka, fuarda 600 adeti aşkın V40 modeli için ön sipariş aldı. 2013'te bin 200 adet V40 satışı hedefleyen Volvo Türkiye, kotanın artırılması için şimdiden görüşme yapmaya hazırlanıyor.

FUAR ZİYARETÇİ REKORU KIRDI
Bu yıl 14'üncüsü düzenlenen İstanbul Autoshow 2012, ziyaretçi rekoru kırdı. 10 gün boyunca fuarı ziyaret edenlerin sayısı 600 bini buldu. Fuarda yapılan satışlar da ÖTV artışı sonrasında moralleri bozulan otomotiv markalarına doping etkisi yaptı. Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrasından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, fuarın showroom trafiğine katkısı olduğunu, İstanbul'daki tüm bayilerinde showroom trafiğinin iki kat arttığını ifade etti. Özüner, ilk 6 günde 450 adet satış gerçekleştirdiklerini kaydetti. Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, İstanbul Auto Show fuarının, bu yıl oldukça geniş bir katılımcı sayısına ulaştığını belirterek şunları anlattı: "Son dönemdeki yoğun satış destekleri ve özel kredi uygulamaları, son olarak da firmaların ÖTV artışını üstlenmeleri, zaten önerilen fiyatlarda dip seviyelere gelinmesini sağladı. Ancak tüm bu sebepler ve fuarın hareketliliğiyle, olumlu bir pazar tablosu oluşacak."

Satışları olumlu etkiler
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, İstanbul Autoshow'da ziyaretçi rekoru kırıldığını söyledi. Fuarın, showroomlardaki hareketliliği de artırdığını anlatan Aybar, "Otomobil fuarlarında müşteriler, bütçelerine göre tüm değerlendirme ve karşılaştırmalarını yapıyorlar. Kararların satın almaya dönüşmesi belli bir zaman da alabiliyor. Dolayısıyla fuarın etkisinin otomotiv sektörüne olumlu yansımalarını yılın son iki ayında da göreceğimizi söyleyebiliriz" şeklinde konuştu. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, uluslar arası bir nitelik kazanan İstanbul Autoshow'a olan yoğun ilginin heyecan verici olduğunu söyledi. Keklik, "Bu yıl Autoshow açılışında tanık olduğumuz bir çok firmanın üst düzey uluslararası yöneticilerinin katılımı ve dikkat çeken sayıda gerçekleşen dünya ve Türkiye prömiyerleri İstanbul Autoshow'un gelişimi adına sevindiriciydi. Fuarın olumlu bir dinamizmi beraberinde getireceğine olan inancımız tam" dedi.

BİZE ULAŞIN