HENRY FORD
Günümüz otomobil endüstrisinin babası olarak kabul edilen Henry Ford, bir mezbahada gördüğü ve çok etkilendiği seri üretim bandını otomobil üretimine uyarlayarak, günümüz otomobil endüstrisinin temellerini attı. Bu dahiyane fikri sayesinde, otomobil imalatı daha az maliyetli ve daha hızlı yapılmaya başlandı. Ford Motor Company'yi 1903'te kurdu. 1908'de yollara çıkan Model T, seri üretim bandının kullanıldığı ilk otomobil oldu.
RUDOLF DIESEL
Günümüzde
otomobiller temel olarak iki farklı fosil yakıtlı motorla üretiliyor: Benzinli ve dizel. Uzun yıllar boyunca ağırlıklı olarak ticari araçlarda kullanılan dizel motorların mucidi olan Rudolf Diesel, 1858 yılında doğdu. İlk laboratuarını 1885'te Paris'te açan Diesel, 13 yıl sürecek araştırmalarına başladı. İlk kez 1893'te kendi gücüyle çalışan bir motor yapan Diesel, 3 yıllık bir geliştirme sürecinin ardından, yüksek verimle çalışan bir motor üretti.
GOTTLIEB DAIMLER - KARL BENZ
Dünyanın en önemli otomobil üreticilerinden biri olan Daimler- Benz'in kurucuları olan Gottlieb Daimler ve Karl Benz, aynı zamanda günümüz otomobillerine ulaşmamızda ortaya çıkan pek çok sorunun üstesinden gelen iki mühendisti. İkili, aynı zamanda ilk otomobil olarak adlandırılan ve hangisinin ilk olduğu konusunda ciddi tartışmalara sebep olan konseptlerin de tasarımcılarıydı. Karl Benz'in 1886 yılında patentini aldığı üç tekerlekli ve benzinli motorlu Patent- MotorWagen ilk otomobil olarak kabul ediliyor. Çok kısa bir süre sonraysa Daimler Benz 4 tekerlekli otomobiliyle yollara çıkmıştı. En iyi müşterilerinden biri olan Emil Jelinek'in kızı Mercedes'in adını taşıyan marka ise hala dünyanın en iyi otomobil markalarından biri. İkilinin yarattığı firmaların arasındaki ilişki konusundaki ilginç bir nokta ise neredeyse tüm hayatlarını birbirlerine rakip olarak geçirdikten sonra 1. Dünya Savaşı'nın getirdiği mali sıkıntıları aşmak için ortaklığa gitmeleriydi. 1900 yılında ölen Daimler ise bu ortaklığı göremedi.
ENZO FERRARI
Ferrari'nin yaratıcısı Enzo, 1898 yılında Modena'da doğdu. Birinci Dünya Savaşı'nı sağ salim atlatan Ferrari, savaş sonrasında birçok otomobil firmasında çalışarak tecrübe kazandı. 1919 yılında yarışmaya başladıysa da pilotluk kariyeri pek istikrarlı değildi. 1929 yılında Ferrari kendi firmasını kurma zamanı geldiğine karar verdi ve böylece Scuderia Ferrari efsanesi doğmuş oldu. Önceleri sadece bayisi olduğu Alfa Romeo'nun yarışlara katılmak isteyen müşterilerine yardım eden firma, daha sonraları ise amatör yarış pilotlarına yarışma imkanı sağlayan bir kuruluş haline geldi. 1940 yılına kadar Alfa Romeo'larla yarışan bir takım olan Ferrari, Enzo'nun yönetimle sorun yaşamasının ardından Mille Miglia yarışına AAC 815s olarak adlandırılan ve ilk Ferrariler denilebilecek yarış otomobilleriyle katıldı. 1947 yılında ise gerçek bir otomobil üreticisi olan Ferrari kuruldu.
NIKOLAUS OTTO
1832 yılında Almanya'da doğan Otto, iş hayatına 16 yaşında okulu bırakıp satış elemanı olarak atıldı. İşi gereği sık sık Fransa sınırında dolaştığı bir sırada Etienne Lenoir tarafından tasarlanan ama kesinlikle başarısız olmuş gaz motorundan bahsedildiğini duydu. Bu motorun sıvı yakıtla çalıştırılırsa çok daha verimli olabileceğini düşünen Otto, çalışmaya başladı. 1861 yılında sıvı yakıtla çalışan ilk motorunu yaptı.
CHARLES ROLLS - HENRY ROYCE
Otomobil tarihinin şüphesiz en önemli markalarından biri, konfor efsanesi Rolls Royce'tur. Firma, iki İngiliz otomobilci, Charles Rolls ve Henry Royce tarafından kuruldu. Bu efsaneyi yaratan insanlar ise daha küçük yaşlardan itibaren mühendisliğe hazırlanmıştı. 1863 yılında doğan Royce daha 14 yaşındayken dönemin sıra dışı mühendisi Patrick Stirling'in yanında çalışmaya başladı. Daha 19 yaşındayken arkadaşıyla elektrik işleri yapan bir şirket kurdu. Bu işten çok iyi para kazanan Royce, kendisine ikinci el bir otomobil aldı ama bu otomobilden hiç memnun kalmadı. Kendisinin çok daha iyisini yapabileceğini düşünen İngiliz, hemen işe girişti. 2 silindirli, yaklaşık 2000 cc'lik bir motora sahip olan otomobili, 1904 yılında hazırdı. Charles Rolls, bir Lord'un oğlu olarak, Cambridge'den makine mühendisi olarak mezun olmuştu. Aynı Royce gibi, satın aldığı otomobili beğenmeyen Rolls, kendi firmasını 1902'de kurdu. Rolls, Royce'un yaptığı otomobili kullanınca çok etkilendi ve ortaklık böylece başladı.