Monopoly'nin
en pahalı mülkleri bu kez sosyal paylaşım ağları. Dünyada 106 ülkede oynanan, 40 ayrı dilde üretilen ve 'dünyanın en popüler masa oyunu' olarak anılan Monopoly'nin yeni versiyonu, internetteki sosyal paylaşım siteleri üzerine. Yasal olarak duyurulmayan ve internet üzerinden yayılan Social Media Monopoly (Monopoly: Sosyal Medya) başlıklı oyun, klasik Monopoly'nin detaylı bir yeni versiyonu.
CEZALAR, KLASİK OYUNDAN FARKLI
Oyuncular zar atarak ve karelerde ilerleyerek gerçekleştirdikleri kiralama, satın alma, inşa etme ve ticaretin içinde bulunduğu ekonomik aktiviteleri bu kez sık kullanılan internet siteleri üzerinden tamamlıyor. Oyuncuların satın alabileceği fiyatı en yüksek olan internet siteleri Facebook ve Twitter. YouTube, Vimeo, Metacafe, Foursquare, Gowalla fiyatı, bunlardan sonra en yükek olan siteler. Oyuncuların beklemeleri gereken hapishaneyse oyunun bu versiyonunda, 'üye olunmadan sadece ziyaret için girilebilen' MySpace sayfası olarak belirlenmiş. The Technorati ve Mashable da oyundaki yerlerini alıyor. Blogları barındıran arama motorları The Technorati ve Mashable, oyunun yönlendOyuncular, 'Foursquare'deki takipçi işaretini açık bıraktınız, herkesten 100 dolar toplayın' ya da 'Videonuz MySpace'de haftanın videosu seçildi. Bir şey yapmanıza gerek yok, kimse aldırış etmiyor,' gibi kartlara rastlayabiliyor. Oyunun bu versiyonunu internet üzerinden yayan isimse Crystal Gibson adlı bir blogger.
Bilgi: http://mashable.com/2010/08/09/socialmedia- monopoly/