DOĞMA BÜYÜME ÇEVRECİ
ELEKTRİKLİ GEÇİŞ TEKNOLOJİSİ
Elektrik işinin en büyük derdi hızlı şarj. Benzin kadar hızlı doldurmazsan alışkanlıkları değiştirmen zor. Otomobil endüstrisinin duayeni arkadaşım Ufuk Sandık'a bu işin geleceğini sordum. Elektriğin geçiş teknolojisi olduğunu vurgulayarak en önemli sorunun menzil olduğunu söyledi. Benim teknoloji merakıyla ağarttığım saçlarımı otomobil endüstrisinde ağartan Ufuk değişimin ipucunu verdi: "Bence geleceğin teknolojisi elektrik değil, hidrojen. Hiç bir büyük oyuncunun elektrik konusundaki tahminleri tutmadı. Şarj ve menzil problemini aşmaları kolay görünmüyor."
TEKERLEĞİ DE OLMASAYDI İYİYDİ!
Alman Turist
Alman bir turist mağrur bir ifadeyle "i3 Türkiye'de satılıyor mu?" diye soruyor. "Yeni başladı" diye yanıtlıyorum.
Taksiciler
Bir taksici"Abi bu araba kaç yapıyor? 100 kilometreye kaç saniyede çıkıyor?" diyor. Cevabım "Tüm gücünü anında görüyorsun. Yani ilk üç saniyede geçemeyeceğimiz araç yok. 100 kilometre hıza 7.2 saniyede ulaşıyor." Bir başka taksici "Egzozu yok gözüme çarptı da, bu arabanın hepsi elektrikli mi? Benzin hiç mi almıyor?" diye soruyor. Bu soruya yanıtım da "Normalde menzil uzatan modeli var. Ancak bu araç sadece elektrikle çalışıyor" oluyor. Üçüncü taksici "Bir depoda bu araba ne kadar gidiyor?" ve "Ankara'ya gidiyor mu?" gibi sorularla geliyor. "Yok yolda şarj edersen gidebilirsin" diye yanıt verince beni hayrete düşüren bir tepki vererek: "Tekerleği de olmasaydı iyiydi be abi" diyor.