Pazar 23.08.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 22.08.2009

Moda magazinle gerdeğe girdi

Şu anda dünyanın en popüler magazin blogcusu olma unvanını taşıyan Perez Hilton, yeni açtığı blogunda modaya da el atıyor. Dünya çapında büyük bir giyim markası da bu sitenin ana sponsoru olduğuna göre, magazinle modanın ilişkisini küçümsemek için önce oturup, biraz düşünmek gerekiyor

Resimaltı doldurmak için 'Mayokinisi çok şıktı,' veya 'Çantasının fiyatı bilmem ne kadardı,' yorumlarına alışalı çok oldu. Zaten 'İsteyen istediğini yazar, kime ne?' de, magazinle modanın ilişkisi garip bir hal almaya başladı benden söylemesi. Hemen belirteyim, burada haber değeri taşıyan moda ile magazinin birbirini kullanması değil. Sizler gibi ben de biliyorum bunda yeni olan bir şey yok: Modacı ünlü kadını giydirir, markasının satışları yükselir, ünlü kadın markanın reklam kampanyasına çıkar cebini doldurur, moda dergisi 'kim daha güzel olmuş' anketi yapar, satış artırır filan da, olay bunları aştı. Konu, artık magazincinin moda sektörüne adım atması ve birçok 'Ben bilirimci' tarafından 'tu kaka' olan bu duruma bizzat Amerika'nın en büyük perakendecilerinden olan Gap'in sponsor olması. Buyurun buradan yakın ('Yakın' demişken dumansız hava sahasına ne temiz geçildi değil mi? Bir de Okan Bayülgen olmasa).
HILTON, KONUYA ISINMAYA ÇALIŞIYOR
Evet dünyanın bağımlılık derecesinde takip ettiği, dizilere ilham veren, ünlülerin düşmanı, fanatik hayranların dostu magazin blogcusu Perez Hilton yeni bir internet sitesi açtı. Coco Perez (jetonu geç düşenler için Coco Chanel gibi) adlı site moda haberleri geçiyor ve Hilton'u Hilton yapan sarkastik yorumları 'moda'ya uyarlıyor. 'Saygın' moda blogcuları tarafından eleştiri yağmuruna tutulan ve 'arak' haber yapmakla suçlanan Hilton, bana sorarsanız henüz konuya ısınmaya çalışıyor. Isınma turlarına hemen geleceğim ama bilmeyen için önce kısa bir Perez özeti geçmekte yarar görüyorum. Ben kendisini ilk kez beş yıl önce Times Gazetesi'nde hakkında çıkan iki tam sayfa makale ile tanımıştım.
BEL ALTINA VURUYOR
O gün bu gündür takip ettiğim Perez'in, gerçek adıyla Mario Armando Lavandeira'nın, 1978'de Miami'de doğduğu ve Kübalı olduğu detaylarını uzatmayayım. Bana sorarsanız Perez'in sitesini (www.perezhilton.com) fazlasıyla renkli kılan detaylardan biri hamile ünlülerin karnına çizdiği bebekler, aldatılan aktörlerin başına taktığı boynuzlar, burunlara ve benim burada yazamayacağım bölgelere kondurulan detaylı çizimler. Fazlasıyla negatif ve küçük düşürücü yorumları (ama her zaman gerçeklik payı oluyor) onu hem nefret edilen hem de fazlasıyla takip edilen bir magazin figürü haline getirdi. Herhangi bir basın organına bağlı çalışmaması ve kimseye eyvallahı olmaması yükselmesinin sırrı. Neyse Perez Hilton yeni açtığı 'modaünlü' blogunda da hafiften dokunduran moda bağlantılı haberler veriyor, bolca modacı, yoksa reklam kampanyası çeken ünlü kullanıyor. Ama kendi sitesinden bel altına vuran, dilinin kemiği kesinlikle olmayan Hilton bu sefer çekingen. Kıyafetlere yorum yaparken, hatta dekolte detayı verirken bile temkinli davranıyor, kimsenin topuklu ayakkabılarına basmıyor. Ne de olsa ondan iyi bilenler olabilir, birileri ona 'sus' diyebilir. Ama merak etmeyin magazin meraklıları, ben bu yeni magazin moda konseptinin süper iş yapacağına eminim, iş ki Perez Hilton modada "En yüksekten atanın tutanın, en iyi bilen olduğunu; en saçma fikrin bile 'benim zevkim' sloganıyla geçer not alabileceğini" anlasın. İşte siz ondan sonra görün burnundan kıl aldırmayan, kendisi hakkında tek bir negatif yoruma tahammülü olmayan moda dünyasındaki şenliği. Bir zamanlar Hollywood da dokunulmazdı değil mi? Bakın şimdi nasıl maskara oldular. Perez Hilton'un bu işi kıvırabileceğine inanan bir tek ben değilim. Şimdiye kadar reklam adına yaptıkları hiçbir yatırımda yanılmayan (Sarah Jessica Parker'lı kampanya hariç) ve 2007 yılında 394.2 milyon dolar reklam bütçesi açıklayan Gap de Perez Hilton'un arkasında. Coco Perez internet sitesinin ana sponsoru olan Gap de magazinle modanın gerdeğe girdiğine emin. İş bitmiştir. Takipte olmak isteyenler www.cocoperez.com adresine bağlansın.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.