8 saatte daha sağlıklı vücut

Sadece sekiz saatte daha sağlıklı hücrelere kavuşmak ister misiniz? Yapmanız gereken tek şey yatağa yatmak! Yeterince uyursanız, gerisini vücudunuz tek başına halledecektir. Siz uyurken çok önemli şeyler oluyor. Bunu söylerken, o film yıldızıyla evlendiğiniz rüyayı kastetmiyoruz...

HASTALIKLARI TETİKLİYOR
Hücrelerinizde olanlar çok önemli. Aslında uykusuz geçen bir gece bile, hücrelere zarar veren iltihaplanmaları tetikleyebilir. Uykudan mahrum kalan insanlar, özellikle de kadınlar; vücudun iltihaplanmalara karşı tepkisinde önemli bir rol oynayan NF-kB proteininde büyük düşüş yaşıyor. Bu durumda asıl sorun; iltihaplanmaya bağlı rahatsızlıklar yani kalp hastalıkları, artrit, diyabet, kanser ve obezite olarak karşımıza çıkıyor...

HEP AYNI SAATTE KALKIN
Gecenin çoğunu saatin tik-taklarını dinleyerek geçiriyorsanız, daha iyi uyumak için şu stratejileri izleyin:
Uyku ininizi hazırlayın: Serin ve karanlık ortamlar beyninizin melatonin salgılamasını hızlandırır. Bu hormon da daha çabuk uyumanızı sağlar.
Bir banyo ışığı alın: Kırmızı ya da mavi yumuşak bir ışık, beynin 'pineal' bölgesinin günışığının doğduğunu düşünmesini engeller.
Laptopunuzu ve TV'nizi kapatın: Yatak sadece iki şey için idealdir. (Neyi kastettiğimizi tabii ki biliyorsunuz!) Bunların dışında alışkanlıklarınız varsa, yatakta televizyon izlemek ya da çalışmak gibi, vücudunuza uyku vaktinin geldiğine dair sinyal göndermiyorsunuz demektir.
Alarmı her gün farklı saate kurmayın: Belli bir uyanma vaktine her zaman sadık kalın. Hafta sonları bile aynı saatte kalkın.
BİZE ULAŞIN