Erken uyanan kazanır!

Makarna ve süt gibi besinler, uykuya dalmanıza yardımcı olur. Yatmadan en az bir saat önce süt içmeye alışırsanız, daha rahat uyuyup, sabahları daha dinç kalkarsınız.

Perşembe 17.12.2009
Son Güncelleme: Çarşamba 16.12.2009
ABONE OL
Sabahları geç saatlere kadar uyumak sadece işinizi etkilemekle kalmaz, kendinizi yorgun ve bezgin hissetmenize de yol açar. Cosmopolitan dergisi; erken kalkmanın faydalarını şöyle sıraladı:
STRESTEN UZAK KALIN: Çoğu kadın; sabahları alarm çalar çalmaz arkasından biri kovalıyormuş gibi koşturmaya başlar. Ama bu doğru bir tavır değildir. Kendinizi yorgun hissetmemek için uyandıktan sonraki ilk yarım saati kendinize ayırmanız gerekir. Bu süre içinde yalnızca ne giyeceğinizi veya kahvaltıda ne yiyeceğinizi düşünün. Birkaç gün sonra kendinizi daha mutlu hissedeceksiniz.
KAHVESİZ KALMAYIN: Eğer ihtiyaç duyuyorsanız; günlük kafeininizi yataktan kalkar kalkmaz mutlaka alın. Kafein sihirli etkisini, yarım saat içinde gösterir ve kişinin öğlene kadar zinde kalmasını sağlar. Ancak saat 10.00 itibariyle, kafeinsiz içeceklere dönmenizde fayda var.
10 DAKİKA GERİYE ALIN: Kalkış saatinizi bir günde erkene çekmek tüm düzeninizi altüst edebilir. Onun yerine, saatinizi her gün 10'ar dakika daha erkene kurun. Bu yumuşak geçiş sayesinde yatma saatinizi değiştirmenize gerek kalmayacak. Birkaç gün sonra daha erken yatmaya başlayacağınızı göreceksiniz.