İhtiyacınız tatlı değil, belki de ağlamaktır!

Psikolog Zaza Yurtsever, şu günlerde çok konuşulan 'Korkma, Ye' adlı kitabında, zayıflamanın yollarını anlatıyor. İşte bazı tüyolar:

ŞÖLEN HALİNE GETİRİN
Bunun için masanıza güz el bir örtü sermek, mum yakmak veya güzel bir müzik açmak yeterli olur. Bu, yemekle girdiğiniz negatif ilişkinin bitmesini sağlar.

TADINI ÇIKARIN

Yemeğin tadına önem verin. Lokmalarınızı yavaş yavaş çiğneyin ve bakın; yediğiniz şey hoşunuza gidiyor mu? Hoşunuza gitmeyenleri yemeyin. Karnınızın doyup doymadığı konusunda emin değilseniz; mola verin. Beyne tokluk sinyalinin gitmesi 20 dakika sürer.

TABAKTA BİRAZ BIRAKIN

Birçok insan tabağında bir şeyler bırakma konusunda güçlük çeker. Hatta tabağında bir şeyler bırakmaktansa, tabağa daha az miktarda yemek almayı tercih ederler ama bu sorunu çözmez. Çünkü buradaki hedef; sizin az yemenizden çok, tabakta bir şeyler bırakmayı öğrenmenizdir. Yani yemekle girdiğiniz bağımlılık ilişkisinin düzelmesidir. Böylelikle bedeninize 'çöp kutusu' muamelesi yapmamış olursunuz.

İSTEDİĞİNİZİ SİPARİŞ EDİN
Lokantaya gittiğinizde istediğiniz şeyleri ısmarlayın. Canınız tatlı çekiyorsa, onu isteyin. Kendinize bu izni verdiğinizde, canınızın hep tatlı çekmediğini göreceksiniz.

AÇIK BÜFEYİ ÖNCE GEZİN

Açık büfeler, yeme ataklarının geçirildiği ve sonrasında da suçluluk duygularının yaşandığı ortamlardır. İlk önce yemeklere baktıktan sonra tabağınızı elinize alıp tekrar büfeye gidin.

SUÇLU HİSSETMEYİN

Diyeti bırakma fikri, insanlarda korkuya yol açar. Kişi, diyeti bıraktığında önüne geçilemez şekilde tatlı ve yağlı yiyecek tüketeceğinden korkar. İlk başta sınırsız özgürlüğünün tadını çıkarır ama kısa bir süre sonra normal hayat ritmine döner.

İKİ FİNCAN YETERLİ
Midenizin hacmi aşağı yukarı sağ yumruğunuz kadardır. Mideniz tamamen boş olduğunda guruldamaya başlar. Bu, midenin tekrar normal hacmine dönmek istediğinin göstergesidir. Yani mideniz guruldadığında, yumruğunuzdan da küçük bir hacimdedir. Normal hacmine geçebilmesi için yumruğunuz büyüklüğünde bir miktara ihtiyacı vardır. Bu da iki fincan yemek demektir.

BASKIDAN KURTULUN

Kişiler, sosyal çevrelerine başarabileceklerini göstermek için radikal diyetlere başvurur ve kısa sürede fazla kilo verir. Baskıdan kısa vadede kurtulurlar belki ama uzun vadede onları daha büyük bir felaket beklemektedir. Normal yemeye geçmek, kişinin kendisini bu tür baskılardan da kurtarması demektir.

SPORU SEVİN

Spora gitmeyi tercih ediyorsanız, o zaman kendi iç dünyanıza bir göz atın; acaba o tarz bir sporu yapmaktan gerçekten zevk alıyor musunuz? Eğer nefret ederek yapıyorsanız, kendinize daha fazla zevk alabileceğiniz bir bedensel hareket alanı seçin.

BİZE ULAŞIN