ALS hastalığına farkındalık için Chris Kennedy'nin öncülüğünü yaptığı kampanya, insanları başlarından aşağı bir kova dolusu buzu dökerken kendilerini videoya çekmeye, bağış yapmaya ve 24 saat içinde aynısını yapmak üzere arkadaşlarını davet etmeye teşvik etti. Şu anda, az bilinen bir hastalığı dünyanın konuştuğu bir konu haline getiren 90 milyonu aşkın "buz kovası meydan okuması" arama sonucu var.
BUZLARIN KIRILMASINA ÜNLÜ SİMALAR YARDIMCI OLDU
Bu meydan okuma, sayısız ünlü tarafından kabul edildikten sonra ALS hakkındaki toplumsal farkındalık arttı.
ALS NASIL BİR HASTALIK?
ALS, beyin ve omurilikteki sinir hücrelerine zarar veren nörodejeneratif bir hastalıktır. ALS Derneği'ne göre, sadece ABD'de her yıl 5600 kişiye ALS teşhisi konulmaktadır.
Kampanya sırasında, sakar arkadaşlarımızın talihsizliklerini arayınca, "buz kovası başarısızlıkları" en yüksek dördüncü sorgumuz oldu. Hatta "nasıl buz yapılır?" araması bile yaptık.
"ALS VAKFINA BUZ DEĞİL 10.000 DOLAR BAĞIŞLIYORUM"
Hepsini seyretmesi yıllar alacak milyonlarca meydan okuma videosu kaydedildi. Charlie Sheen meydan okumaya girişmedi, ama yine de cömert bir söz verdi.
"NASIL BAĞIŞ YAPILIR?"
2014 yılının Ağustos ayında konuya dahil olmak için yapılan aramaların üç kart artmasıyla küresel destek tırmandı
2014 yılında ALS ile ilgili olarak aranan ilk 5 soru:
ALS nedir?
ALS'ye ne sebep olur?
ALS'den etkilenmiş kaç kişi var?
ALS nasıl teşhis edilir?
ALS ile kaç yıl yaşanır?
Bir sonraki seviye
Kanadalı buz hokeyi oyuncusu "paul bissonette" aramaları, oyuncunun meydan okumayı uç noktalara taşıması üzerine 9 katın üzerinde artış gösterdi. Dar mayoyla. Bir dağda.
Ağustos ayında 90 milyonu aşkın arama yaptık ve ALS Derneği ile ilgili hayır kurumları için 100 milyon doları aşan bağış topladık.
Bir kova buz, bir cep telefonu ve bazı korkusuz arkadaşların başarabildikleri inanılmaz.