Türkiye' de 22.4 milyon oyun tutkunu var.
Oyunların en popüler olanı da bizi şaşırtmayacak şekilde futbol... Her yıl yeni sürümleri ve yeni transferlerle açılan FIFA ve PES (Pro Evolution Soccer) rekabeti doruk noktasına ulaşır.
FIFA 14'ün üreticisi EA Sports ve PES 14'ün üreticisi Konami rekabeti mobil platformlara taşıdı. Eskiden oyunların kaç kopya sattığı konuşuluyordu.
Şimdi ise ne kadar oyunun indirildiği veya aynı anda kaç kişinin oynadığı konusunda rekabet var.
MAÇ SAATLERİ OYUNA YÖNLENDİRDİ
Dünya
Kupası finalleri gece geç saatlere sarkınca oyun konsollarında futbol rekabeti de bu doğrultuda artıyor.
Sony PlayStation 4 konsolu Türkiye'de satışa çıktığı andan itibaren yok satıyor. Türkiye'nin payına çok yüksek rakamların düşmemesi buna en önemli sebep. Bu yüzden bir çok kullanıcı yurtdışına giden arkadaşlarına konsol sipariş veriyor.
FUTBOL HER PLATFORMDA VAR
Microsoft
XBOX platformu çok kısa bir süre önce Türkiye'de resmi satışa başladı.
XBOX One satışlarının da 5 Eylül'de başlayacağı E3 oyun fuarında açıklandı. Yani PS4 konsol rekabetinde yalnız değil. Futbol oyunu mobilde her platformda var.
Apple iOS, Google Android veya Microsoft Windows Mobile platformlarında paralı ya da ücretsiz farklı seçenekler var. Ücretsiz olanlarda reklamlara veya ücretli versiyonun sürekli tacizlerine katlanmak gerekiyor.
REKABETTE REÇETE HIZ VE KOTA
FIFA
ve PES rekabeti mobil platformlarda da devam ediyor. İki oyun farklı stratejilerle hareket ediyor. FIFA resmi futbol topu ve takımları kullanarak rakiplerinin önüne geçiyor.
Hemen hemen her platformda da artık çok kullanıcılı mobil oyunlar telefonların da işlemci gücü ve ekran kaliteleri arttıkça hem oyunun kalitesi artıyor hem de çok kullanıcılı hale geliyor. Ancak çok kullanıcılı oyunlarda en önemli şeylerden biri de internet hızı.
Sabit bir internet hızı ve sınırsız internet kotası akıllı telefon veya tablette çok kullanıcılı oyunların reçetesi.
OYUNA AÇILAN PENCERE HAZIR
FIFA14, EA Sports tarafından geliştirildi ve Windows Phone 8'deki en özgün futbol oyunu olma özelliği taşıyor. Şimdi resmi lisanslı 2014 FIFA Dünya Kupası Brezilya milli takımları, donanımları ve Adidas Brazuca topu ile birlikte geliyor. Onefootball Brasil, futbol heyecanını birinci elden izlemenizi sağlıyor. 15 farklı dilde yerelleştirilmiş içerik ile Live Ticker'da teker teker güncel maç yorumlarını ve en yeni haberleri, tweet'leri, videoları, Instagram fotoğraflarını takip edebiliyorsunuz.
SOSYAL AĞLARDA 'GOL' KOKUSU VAR
Futbol tutkusu her platformda olduğu gibi sosyal ağlarda devam ediyor. Türkiye'de maçkolik gibi pek çok oyun ve uygulamayı yaratan ekip, şimdi Kick Off Challenge ile sosyal ağlarda futbol tutkusuna karşılık veriyor. Facebook uygulaması pek çok insanın tutkuyla izlediği futbolla en popüler sosyal ağ platformunu birleştiriyor.
Üstelik bu platformda takımınızı, renginizi, formanızı kendiniz oluşturuyorsunuz. Kulübün başkanı da futbolcusu da sizsiniz. Jetonlarla futbolcu alıp futbolcu satabilirsiniz. Kısacası Game Off Challenge uykusuz futbol gecelerinde iyi bir yol arkadaşı olacağı kesin.