Akıllı TV'de görüntü 4K oldu, fiyat yarı yarıya düştü

Avrupa Şampiyonası öncesi televizyon rekabeti fiyatlara yansıdı. 4K çözünürlüğe sahip akıllı televizyonların fiyatları yarı yarıya düşerek 2 bin TL’nin altına indi.

Türk Milli Takımı'nın son anda Avrupa Futbol Şampiyonası finallerine kalması, tüketici elektroniği pazarına hareket getirdi. Geçtiğimiz yıl ilk kez çift haneli pazar payına ulaşan 4K (Ultra HD) akıllı televizyonların fiyatları, Avrupa Futbol Şampiyonası öncesi yarı yarıya düştü. 8 maçın 4K yayınlanacak olması ve yüksek çözünürlüklü filmlerin sayısının artması televizyon değiştirme motivasyonunu artırdı. Televizyon üreticileri Euro 2016 maçlarının satışlara yüzde 10 ile 15 arasında pozitif katkı yapmasını bekliyor. Çözünürlüğü 4 kat artan televizyonlar; internet bağlantısı, uygulama marketi ve artan performansıyla telefonlar gibi kişiselleştirilebiliyor. Ancak televizyonların akıllı telefonlar gibi kolay kullanılmasını sağlayacak bir arayüz tasarımı ortaya çıkmadı.

Akıllı TV yoksa kutu var

Evde kumandaları teke düşürecek kolay ve basit bir çözüm yok. Birden fazla cihazın bağlı olduğu televizyonlar kullanıcılar için çözülmesi zorunlu yapboza dönüyor. Akıllı telefonlarda olduğu gibi adet bazında satışlar düşerken televizyon başına ortalama ücret artıyor. 106 ekranının üstü televizyonlar daha fazla tercih edilmeye başladı. Evde akıllı bir televizyonunuz yoksa, akıllı kutular mevcut televizyonunuzun akıllanmasını sağlıyor. Digiturk, Tivibu ve Turkcell TV gibi yerli seçeneklerin dışında, yurtdışı içeriklere erişim sağlayan Apple TV ve Netflix çözümler de mevcut. Dijital kutular mevcut kanalların dışında kişisel tercihlere göre yayınlara erişim olanağı sunuluyor.

Her yerde her an

Aylık içerik bazlı tarifelerle ücretlendirilen dijital kutular, istediğin an istediğin yerde özelliğiyle hizmet almaya imkân tanıyor. Eğer Avrupa Futbol Şampiyonası maçlarını kaçırmak istemiyorsanız, 4 ekrandan izleme şansı da var.

Maçlar için akıllı bilgi kutusu

Ultima serisi ile Avrupa Futbol Şampiyonası maçlarına hazırlanan Arçelik, yüksek çözünürlük dışında görüntü kalitesini artıran teknolojiler kullanıyor. Ayrıca dizi, film veya bir maçı izlerken akıllı kutucuklar ile uyarılar televizyon ekranında beliriyor.

Yeni teknolojiler deniyor

Son bir yılda 120 bin kavisli televizyon satışı yapan Samsung, Ultra HD yani 4K konusunda yeni teknolojiler de deniyor. Güve gözünden esinlenerek üretilen Ultra Siyah panel ile ışık yansımalarının önüne geçerek aydınlık odalarda dahi en iyi izleme deneyimini yaşatıyor.

Çok gol düşük fiyat

Turnuvaya özel kampanyalardan biri de Vestel'den geliyor. 48 inç yani 120 ekrandan büyük televizyon satışına odaklanan şirket, futbolseverlere tuttuğu takımın attığı gol kadar indirim sunacak.

OLED ve HDR farkıyla gol

Güney Koreli LG, OLED ve HDR teknolojisiyle öne çıkmaya çalışacak. Farklı ekran teknolojisinde yeni üçüncü kuşak LG OLED TV'ler haziran ayı içerisinde Türkiye'de satışa sunulmaya başlayacak. OLED TV ürünler yüksek dinamik aralığıyla (HDR) en üstün izleme deneyimini bir arada sunmayı vaat ediyor.

Evlerde renkli tribünler

Futbol maçlarında ve filmlerde evlerin renk cümbüşüne boyanmasını sağlayan teknolojiler de var. Philips TV'lere özel Ambilight teknolojisiyle stadyumların ambiyansı, formaların ve tribünlerin canalıcı renkleri odanın tümüne yayılacak.

Kaynak: Timur Sırt/Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.