9. Altın Örümcek Web Ödülleri'nde en fazla başvuru Kurumsal Web Sitesi kategorisine yapıldı. Bir önceki yıl ile kıyaslandığında başvurularda en fazla artış Otomotiv kategorisinde yaşanırken bu kategoriyi E-Ticaret ve Banner kategorileri takip etti.
35 kategoride 2010 yılının en iyi web siteleri ve internet teknolojileri alanındaki projelerin Altın Örümcek sahibi olmak için değerlendirildiği süreçte söz artık bağımsız jüride.
Altın Örümcek pazarlama dünyasının aynası
DorukNet Pazarlama Müdürü Aslı Cem Avcılar Altın Örümcek Web Ödülleri'nin artık pazarlama sektöründeki gelişme, değişim ve dinamiklerin de bir yansıması haline geldiğini söyledi. Avcılar, kategoriler bazında başvuru sayılarında yaşanan artıştan önemli veriler elde ettiklerini belirtti. İnternetin hayatımızdaki yerinin ne kadar vazgeçilmez olmaya başladığını Altın Örümcek Web Ödülleri'ne gelen başvuruların çeşitliliği ile bir kez daha gözler önüne serildiğini vurguladı.
Altın Örümcek'te sıra bağımsız jüride
9.Altın Örümcek Web Ödülleri'ne yapılan başvurular toplam beş değerlendirme kriteri baz alınarak bağımsız jüri üyeleri tarafından değerlendiriliyor. Bu kriterler; tasarım, içerik, özellik–işlevsellik, kullanılabilirlik, standart uygunluğu ve çapraz tarayıcı uygunluğu.
Medya ve iş dünyasının önde gelen isimlerinden oluşan jüri üyeleri toplanarak adayları ön eleme, grup elemeleri ve final elemelerinde üç aşamalı olarak eleyecekler. 14 Şubat'ta ön eleme ile başlayacak jüri değerlendirme süreci 30 Nisan'da final değerlendirmeleri ile son bulacak.
Final değerlendirmeleri sonucunda jürinin oyları ile belirlenmiş olan ödül sahipleri Haziran ayında düzenlenecek olan ödül gecesinde açıklanacak.
Ayrıca organizasyonda, Halk Oylaması ile internet kullanıcılarının da organizasyona katılımının teşvik edilmesi ve beğenilerini duyurabilecekleri bir platform yaratılıyor. Halk oylamasına katılmak isteyen internet kullanıcıları
08 - 30 Nisan 2011 tarihleri arasında organizasyonun resmi web sitesini ziyaret ederek oylama hakkında detaylı bilgiye ulaşabilecekler.
9. Altın Örümcek Web Ödülleri'nin basın ana sponsoru Sabah Gazetesi olurken, basın sponsorları arasında Macline, Newtech, Telepati Telekom ve Tele.com.tr yer aldı. Btnet.com.tr ve Kurumsal Haberler online medya sponsoru, İmalathane ise web sponsoru oldu. Botego ve Technotoday ise destekleyenler arasında bulunuyor.
9.Altın Örümcek Web Ödülleri ile ilgili tüm detaylara www.altinorumcek.com web sitesinden ulaşabilirsiniz.
Kısaca Altın Örümcek
2002 yılından günümüze değin aralıksız olarak gerçekleştirilen ve geleneksel bir hale gelen Altın Örümcek Web Ödülleri'nin ana hedefi web ve internet teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen başarılı projelerin daha iyi tanıtılması ve hak ettiği yeri bulması. Altın Örümcek Web Ödülleri aynı zamanda bu alana yapılan yatırımları da özendirmeyi amaçlıyor. Web, internet teknolojileri, pazarlama ve iletişim alanlarında yetkin ve tecrübeli juri üyelerinin katılımıyla gerçekleştirilen Altın Örümcek Türkiye'nin ilk ve tek Bağımsız web ödülleri organizasyonu olma özelliğini de taşıyor.