Perşembe 22.03.2018 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 22.03.2018 11:22

Facebook skandaldan sonra önlemler almaya karar verdi!

Facebook'un kullanıcı bilgilerini paylaşması dünyada resmen kasırga etkisi yaşattı. Bu skandal olaydan sonra bazı kullanıcılar Facebook hesaplarının silinmesi için kampanya başlattı. Zaten üst düzey merciler konuyla yakından ilgileniyor. Avrupa Parlementosu, ABD Ticaret Komisyonu ve İngiltere Bilgi Komisyonu, kullanıcı verilerinin paylaşılmasıyla ilgili soruşturma başlattı. Bu olaydan dolayı tepki gören Facebook CEO'su Mark Zuckerberg ise açıklama yaptı.

Mark Zuckerberg dün akşam saatlerinde platformun geleceği ile ilgili atılacak bazı önemli adımları duyurdu. Bu adımlar geçmişte yaşanmış olası kötüye kullanımlarla ilgili aksiyon almayı ve gelecekte benzer durumları önlemek için koruyucu önlemleri hayata geçirmeyi kapsıyor.

Facebook’a tepkiler büyüyor! Kullanıcılar hesapların silinmesi için kampanya başlattı!

Mark Zuckerberg'in yaptığı duyurunun kısa bir özeti şu şekilde:

"Platformun gözden geçirilmesi: 2014'te platformu değiştirmemizden önce, büyük miktarda bilgiye erişimi olan tüm uygulamaları, veri erişimini azaltmak amacıyla inceleyeceğiz ve şüpheli aktivitelerde bulunmuş her uygulamayla ilgili kapsamlı bir denetleme yapacağız. Kişisel olarak tanımlanabilir bilgiyi kötüye kullanan geliştiriciler tespit etmemiz durumunda bu geliştiricileri platformdan yasaklayacağız.

KÖTÜ KULLANIM NEDENİYLE UYGULAMA KALDIRILACAK

İnsanları kötüye kullanım hakkında bilgilendirme: Verilerini kötüye kullanmış bir uygulamadan etkilenen insanları bilgilendireceğiz. Bu, insanların "thisisyourdigitallife" aracılığı ile verilerine ulaşılıp ulaşılmadığını öğrenebilmelerini sağlayan bir yöntemin geliştirilmesini de içeriyor. Önümüzdeki süreçte, verilerin kötüye kullanımı nedeniyle bir uygulamayı kaldırırsak, o uygulamayı kullanmış herkese bilgi vereceğiz.

Yine Facebook yine skandal!

Kullanılmayan uygulamalar için erişimi kapatma: Eğer kişi bir uygulamayı son üç ay içinde kullanmadıysa, o uygulamanın kişinin bilgilerine erişimini engelleyeceğiz.

GİRİŞ VERİLERİ KISITLANACAK

Facebook ile Giriş verilerinin kısıtlanması: Giriş Yap'ı değiştiriyoruz. Böylece, bir sonraki versiyonunda, uygulama incelemesi (app review) gerekmeksizin bir uygulamanın erişim talep edebileceği verileri sadece isim, profil resmi ve e-posta adresini kapsayacak şekilde kısıtlayacağız. Bunun dışındaki herhangi bir bilgiyi talep etmek için bizim onayımız gerekecek.

WhatsApp kurucusu da Facebook'u silin dedi!

İnsanları kullandıkları uygulamaları yönetmek konusunda teşvik etme: İnsanlara hesaplarının hangi uygulamalar ile bağlantıda olduğunu ve bu uygulamalara hangi verilerini kullanma izni verdiklerinin kontrolünü hâlihazırda insanlara gösteriyoruz. Artık bu seçimleri çok daha belirgin ve kolay yönetilebilir hale getireceğiz.

Zayıf noktaları bulan kişilerin ödüllendirilmesi: Facebook'un Bug Ödül Programını, insanların uygulama geliştiricilerin de verileri kötüye kullanımı tespit etmeleri halinde Facebook'a rapor edebilmelerini sağlayacak şekilde genişleteceğiz."

Assange uyarmıştı! Facebook en büyük casus

Sonuç olarak Mark Zuckerberg bu açıklamayı yapmış olsa da, kullanıcıların Facebook'a olan güvenleri sarsıldı ve bilgilerin gelecekte paylaşılması ihtimali tartışılıyor. Ayrıca Avrupa Parlementosu, ABD Ticaret Komisyonu ve İngiltere Bilgi Komisyonu'nun vereceği kararlar da merak ediliyor. Konuyla ilgili yeni gelişmeler oldukça sizlere aktarmaya devam edeceğiz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.