Yaz tatiline kıştan plan

İç turizmi canlandırmak amacıyla başlatılan Erken Rezervasyon Kampanyası, dördüncü yılında da ilgi görüyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) işbirliğiyle iç turizmi canlandırmak amacıyla başlatılan ''Erken Rezervasyon Kampanyası'' dördüncü yılında da tatilcilerden ilgi görüyor.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Özgür Özaslan yaptığı açıklamada, ''Erken Rezervasyon Kampanyası''nın ilk kez 2009 yılında başlatıldığını anımsattı.

Bugüne kadar önemli gelişmeler kaydedildiğini ifade eden Özaslan, ''İlk yıl bir ay süren kampanya, 2010'da 3 aya, 2011'de 4 aya yayıldı. 2012 kampanyası ise 22 Aralık 2011 tarihinde başlatıldı ve 2012 Mayıs ayı sonuna kadar devam edecek'' dedi.

Türkiye'de yaklaşık 8 milyon kişinin düzenli olarak her yıl tatil yaptığını anlatan Özaslan, bu rakamın yüzde 40'ını teşkil eden 3 milyon kişinin tatilini seyahat acenteleri vasıtasıyla satın aldığını söyledi.
Seyahat acenteleri aracılığıyla tatil yapanların en az yüzde 40'ının erken rezervasyon fırsatından yararlandığını belirten Özaslan, şu bilgiyi verdi:
''2011'de düzenlenen son kampanya ile erken rezervasyon fırsatından yararlanan vatandaşlarımızın sayısı 1,7 milyona ulaştı. Erken rezervasyon kampanyalarıyla seyahat acenteleri satışlarında yüzde 50'lere varan oranlarda artış kaydedildi. Kampanyadan yararlanan vatandaşlar yüzde 45'lere ulaşan indirim avantajı sağladı.''

''BAŞARIYLA DEVAM EDEN BİR UYGULAMA''

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Seçim Aydın da kitlelerin seyahatlerini motive etmeyi sağlayan erken rezervasyon sisteminin sektör ve Bakanlığın desteğiyle 4 yıldır artan bir ilgiyle sürdüğünü bildirdi.

Yurt içinde görülen canlılığı uluslararası fuarlarda da gözlemlediklerini dile getiren Aydın, ''Erken rezervasyon başarıyla devam eden bir uygulama. Gazetelerde sürekli artan ilanlar, televizyon kanallarında izlediğimiz programları da bu canlanmanın ve ekonomik katkının göstergesi olarak görmek gerekir'' dedi.

Kampanyanın tatilin ihtiyaçlar listesinde yer almasını sağladığını söyleyen Aydın, şöyle devam etti:
''Erken rezervasyon fiyatlarda zamana göre yüzde 50'ye varan oranlarda indirimin yanı sıra kredi kartlarıyla da taksitli ödeme imkanı getiriyor. Tatil artık ailelerin gündeminde yer alan ve ulaşılabilen bir nitelik kazandı.

Tur operatörlerinin yenilikler peşinde olduklarını ve sitemi genişletmek açısından farklı ürünler eklemeye çalıştıklarını memnuniyetle izliyoruz. Söz gelimi bir tur operatörümüz Anadolu'ya düzenlediği kültür turlarını da bu sisteme ekledi. Gelecek yıllarda kış turizmi için de bir çalışma olacağını ve sistemin 12 ayı kapsayacağını düşünüyorum.''

''OTELCİ SEZONUN NASIL GEÇECEĞİNE DAİR FİKİR SAHİBİ OLUYOR''

Tur Operatörleri Platformu Sözcüsü Cem Polatoğlu, Erken Rezervasyon Kampanyası'nın yerli turiste indirimli tatil yapma fırsatı sunduğunu ifade ederek, ''Görüldü ki bizler de Avrupalı gibi tatilimizi çok önceden organize edersek en az yabancılar kadar ucuz tatil yapabiliyoruz'' dedi.

Yerli turiste uygulanan erken rezervasyon kampanyasının otelci ve acentelerin de önünü görmesini sağladığını vurgulayan Polatoğlu, şunları söyledi:
''Otelci sezonun nasıl geçeceğine dair fikir sahibi oluyor. Ona göre hazırlanıyor ve aldığı ön ödemelerle oteline yatırım yapıyor. Kampanya yüzde 20-40'a varan indirimler ve 12 aya varan taksit imkanı sunuyor.
Erken rezervasyon satışları tüm sezon satışlarının yüzde 70'ini kapsamaya başladı. Daha etkin hale gelebilmesi için tüketicinin tatilini önceden tespit edebilme, ayarlayabilme, karar kılabilme yetisini artırmak lazım.''

Polatoğlu, yerli turistin tatil tarihini belirleyebildiği sürece erken rezervasyona ilgisinin süreceğini sözlerine ekledi.

BİZE ULAŞIN