EMRE AKÖZ

Nihayet şahane bir sözlük!

Pazartesi akşamı Topkapı Sarayı'nda gayet hayırlı bir girişimin sunumu vardı: 34 yıldan beri hazırlanmakta olan ' Kubbealtı Lugatı' ( <ı>Misalli <ı>Büyük <ı>Türkçe <ı>Sözlük ) nihayet bitmişti. 3 ciltten oluşan bu sözlük tam 3644 sayfa. 61 bin ana ve ara maddeyi, 35 bin kadar deyimi kapsıyor. Sözlüğün hazırlanma sürecinde 400 yazarın bine yakın eseri taranmış.
'Kubbealtı' kelimesi birçok kişiye yabancı gelebilir. ' Kubbealtı Akademisi-Kültür ve Sanat Vakfı'nı ağırlıklı olarak ' Türk-İslam Sentezi' fikrine sahip muhafazakâr aydınlar 1970'te kurmuştu.
Sözlük çalışması ise 1971'de 12 kişiden oluşan bir heyetle başladı. Bunlar arasında Samiha Ayverdi, Nihad Sami Banarlı, Ömer Lütfi Barkan, Faruk Kadri Timurtaş, Faruk Nafiz Çamlıbel, Orhan Seyfi Orhon da vardı.
Nihayet tamamlanan 'Kubbealtı Lugatı'nın bizlere ulaşmasını ' Vehbi Koç Vakfı' da destekledi.
Ben bir uzman değilim. Ama kendimce sözlüğü inceledim. Gördüğüm kadarıyla şahane bir çalışma olmuş. Sözlüğü hazırlayanların komplekse girmeden Türk Dil Kurumu tarafından eskiden '<ı>üretilmiş-türetilmiş-uydurulmuş' kelimeleri de aldığını memnuniyetle gördüm.
Kubbealtı Lugatı'nı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz. Öğrendiğime göre önümüzdeki yıl öğrenciler için kısaltılmış, tek cilde indirilmiş hali de piyasaya sürülecekmiş.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.