EMRE AKÖZ

Müzakere dediğin pazarlığın kibarcası

Siyasetçilerin meselelere yaklaşım tarzı bazen canımı çok sıkıyor: Mesela Başbakan Erdoğan, barış sürecine ilişkin olarak "Pazarlık yapmadık" derken... CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, "Pazarlık yapan şerefsizdir" diye bağırıyor.
Yani son derece normal olan ve yapılması gereken bir şeyi... Biri yok sayıyor, diğeri aşağılıyor. Halbuki...
Bir savaş nasıl biter?
a) Ya taraflardan biri, diğerine askeri üstünlük sağlar...
b) Ya da taraflar masaya oturup sorunu müzakere ederler...
Burada da öyle olmadı mı? Ulus devlet, Kürtlerin varlığını ve haklarını kabul etmeyince... İçlerinden çıkan bir grup silaha sarıldı.
Ordu, kendisiyle asimetrik savaş yapan bu gerilla grubunu yok edemedi. On binlerce vatandaşımız pisi pisine öldü. Ayrıca muazzam miktarda emek, zaman ve para heba edildi.
Sorunu yaratan ve sürdüren aktörlerden biri olan TSK'yı susturan sivil siyaset, nihayet kontrolü ele alarak, barış sürecini başlattı.
Böylesine kapsamlı bir sorun, masaya oturmadan, yani müzakere etmeden çözülür mü? Müzakerenin halk dilindeki karşılığı da pazarlık...
Tabii ki pazarlık yapılacak: Hem de çatır çatır! Bu noktada anlamlı bir tek soru var: Kaça anlaştınız?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.