Türkiye'nin en iyi haber sitesi
EMRE AKÖZ

O nahoş kelime

Başbakan Davutoğlu, 2016'ya ilişkin "turizm eylem planını" açıkladı. Dokuz maddelik planda, turizm sektörünü harekete geçirecek birçok teşvik var: Nakit destekler, indirimler, ucuz kredi, vs.
Ancak asıl sorun nasıl çözülecek? Türkiye'nin terör olayları ve savaş ihtimali yüzünden son yıllarda giderek kötüleyen imajı...
İletişim çağında yaşıyoruz. TV'ler bile haber akış hızına yetişemiyor. Bir haber ekrana çıkmadan önce internette görülüyor.
Mesela dokuz Alman, bir Norveçli, bir de Perulu turistin ölümüyle sonuçlanan Sultanahmet'teki canlı bomba saldırısı... Haber anında bütün Avrupa'ya yayıldı. Peki, yayılınca ne oldu?
Geçenlerde Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag'da turizm sektöründen bir hanımla konuşuyorduk. Türk olduğumuzu öğrenince çok sıcak davrandı. Ve aynen şöyle dedi:
"İstanbul çok güzel bir kent değil mi? İlk fırsatta gelmek istiyorum..." Böyle dedikten sonra sustu. Yüz ifadesinden bizi rencide etmeyecek, uygun bir kelime aradığı belli oluyordu. "Nahoş olaylar" demeyi tercih etti. Halbuki aslında "terör" demek istiyordu.
Ardından doğru olup olmadığını bilmediğim şöyle bir saptamada bulundu: "Türkiye'ye gitmekten vazgeçenler buraya geliyor. Baksanıza, aylardan şubat olmasına rağmen Prag turist dolu..."
Bu örnekle anlatmaya çalıştığım şu: Turizm sektörüne... Yani acentelere, konaklama tesislerine, marinalara destek vermek elbette çok iyi de... Bilhassa Avrupalı turist, Türkiye'ye gelmeye nasıl ikna edilecek? Ne de olsa canı söz konusu.
Benim gördüğüm dokuz maddelik plan esas olarak cüzdana hitap ediyor. Yani maliyetleri düşürüyor. Buna karşılık "bombaların patladığı ülke" imajı değişmiş değil. Eskiden terör olaylarının esas amacı propaganda idi. Bir örgüt adını duyurmak, varlık nedeni olan soruna parmak basmak veya tutuklu arkadaşlarını kurtarmak için terör eylemine başvururdu.
Günümüzde ise bizim gibi ülkelerin turizmini (yani ekonomisini) baltalamak için de bomba patlatıyor, turistleri tarıyorlar. (Örneğin çeşitli yıllarda Mısır'ın başına gelenler.)
100 liralık yatağı 50 liraya satmak, sektörün ciddi bir krize girmeden yaşamasını sağlar ama asıl soruna çare olabilir mi?

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA