HAŞMET BABAOĞLU

Şok!

Ünlülerin kansere yakalandıkları haberlerinin "şok... şok... şok" diye verilmesi tuhafıma gidiyor!
Fakat durup düşününce...
Belki de, diyorum, gazetelerin ve internet sitelerinin bu tavrı gerçekçi ve açık sözlüdür.
Dünyada 25 milyon kanserli varmış, Türkiye'de Sağlık Bakanlığı verilerine göre kanserli sayı- sı son yedi yılda yüzde yüzden fazla artmış... Kimse işin bu tarafıyla ilgilenmiyor zaten!
Tedavide başarı oranlarının yüzde doksanlara yükselmesi ve kanserin olağan hastalıklar sınıflandırmasına girmesi de gündelik hayattaki kanser algımızda bir değişiklik yaratmıyor.
Bu hastalığın lafını duyunca hâlâ ürperiyoruz ve moral bayraklarımızı yarıya indiriveriyoruz.
Yalan mı?
O yüzden geçen hafta "MFÖ'de şok" başlıklarını günlerce manşetten indirmeyen internet sitelerine hem kızdım, hem de onları anladım.

***
Fakat medyanın "şoklama" madalyonunun öteki yüzü de var.
Yakında zihinlerimiz iyice nasır tutacak. Çünkü o şok, bu şok derken "ortada haber de yok, heyecan da!" noktasına doğru hızla ilerliyoruz!
Dün mesela...
Manşetler arasında "Ünlü yıldızdan şok karar" başlığını görünce şaşkınlıkla değil, kendi kendime attığım kahkahalarla sarsıldım.
"Yıldız" dedikleri yıldız falan değildi ya, onu geçelim.
Ama "şok karar" dedikleri, magazin ünlüsü hanımefendinin eşinin işi dolayısıyla Dubai'ye yerleşmesiymiş, iyi mi!

***

Medyanın bombardımanına maruz kalan modern insanın tepki eşiği, duyguları, düşünceleri aşınıyor.
Üç gündür internetin en gözde haberi "sokak ortasında satırla adam doğrama" görüntüsüydü. Genç bir adam Bakırköy'de bir başka adamı satırla 25 yerinden parçalıyordu.
Klasik anlamıyla "şok" başlığıyla verilecek nitelikteydi bu haber. Ama ne haberin başlıklarında, ne de okur tarafından algılanışında şok vurgusu vardı.
Haber tık rekoru kırdı. Hiç sarsılmadan; dehşete düşmeden, üçüncü sınıf bir film gibi izlediler görüntüleri.
Belki asıl dehşet verici olan şey budur!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.