OKUR TEMSİLCİSİ - Yavuz Baydar

Dil

Ferdi Baştuğ, Kıbrıs ekonomik krizi ile ilgili bir haberde öze değil, dile ilişkin şikâyetlerini dile getirmiş.
Abisi Gibi Ateşle Oynuyor başlıklı haberin (23 Mart) spotunda ilk cümle şöyle: 'Güney Kıbrıs AB'ye rest çekip Rusya kartını açınca Almanya'dan fırçayı yedi.' Haberin ilk bölümü: "Euro'nun küçük çocuğu Güney Kıbrıs tıpkı abisi Yunanistan gibi AB'ye Rusya üzerinden rest çekmeye kalkınca Almanya'dan fırçayı yedi."
Baştuğ telefonda şunu söyledi: "Ben gazetemin ciddi bir okuru, bir işadamıyım.
Elbette haberin özünde anlatılanlar doğru.
Ama üslup beni rahatsız etti. Küçük çocuk, fırça, abisi gibi kelimeler yerine daha farklı bir dille anlatılabilirdi. Bir dil argo olmamalı.
Gazetemi önemsiyorum, dilinden de özen bekliyorum."
Doğru. Haber dili ile yorum (köşe yazısı) dili farklı olabilir. Genelde de öyledir.
Önce Yunanistan, ardından da Kıbrıs'ta yaşanan krizlerde her iki ülkenin hem birbirleriyle hem de AB ile ilişkileri çok eleştiri ve ironi ile değerlendirilmişti. Ama haber farklı. Orada, gelişmeleri nötral bir dille aşağılayıp yüceletmeden, katma değer taşıyan kavramlarla süslemeden anlatmak daha sağlıklı olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.