NUR ÇİNTAY

Oy at: Kül renginde at!

Yarın ne yapacağız? Oy vereceğiz.
Oyuna dalmayacağız, oyalanmayacağız, oynaşmayacağız. Oya, Oylum, oyacı, oymacı, oymakbaşı, oyuncu, oyunbaz, oyunbozan, oyuncakçı, oyun kurucu, oyun yazarı, hep beraber gidip oy atacağız.
Dîvânü Lugâti't Türk'ü bilir misiniz? Mahmûd el-Kâşgarî'nin eseri hani.
Baştan sona sayfa sayfa okuyacak haliniz yok ama bilirsiniz. 1072'de yazımına başlanan Kitâbu Dîvâni Lugâti't Türk, Asya içlerinden Anadolu'ya uzanan coğrafyada dağınık bir şekilde yaşayan ve gün geçtikçe kendilerinden daha çok bahsettiren insanların kimin nesi olduğunu anlatma, tüm Türk ve Türkmen lehçelerini bir araya getirme niyetiyle çıkmış ortaya.
Arada sözlük okumak gibi bir huyum var. Geçen gün de bu deli işi eseri karıştırıyordum. Bazı kelimeleri anlamak hiç zor değil; 'oçaq' ocak demek misal, 'ogul' oğul demek. Ama 'olma'nın kavanoz olduğunu nereden anlayacağız!
Ben böyle 'qarvı çuvaç quruldı / tügum tikip uruldı / süsi anın oruldı / qanç-oq qaçar ol tutar' diye takılırken, aaa bir de ne göreyim; yarının anlam ve önemine dair bir emir: 'Oy at!'
Peki karşısında ne yazıyor? 'Kül renginde at'. Yooo, bundan ibaret olamaz!
Atın rengi ne ki; hayatımızın, geleceğimizin tonu belirlenecek yarın. O yüzden, muhakkak:
Oy at!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.