ATİLLA DORSAY

Göze batan yanlışlar

Geçen hafta yazdığım Dil, Dilim, Dilimiz başlıklı yazıda güzel, doğru Türkçe'ye hayranlığımı belirtmiş ve yapılan yanlışların çokluğundan yakınmıştım. Ama olay devam ediyor, her gün karşımıza gelen örnekleriyle... Haftanın incisi, Ankara'daki son terör olayından sonra ilgili bakanın "Üç adet vatandaşımızı kaybettik," demesi oldu. Üç adet veya beş tane gibi sözler insanlar için kullanılmaz. Üç adet çiçek, dört tane inek denir de, sıra insana gelince adet ve tane sözcükleri kullanılmaz. Üç insan, beş vatandaş denir. Dilin, insanı herhangi bir nesne veya hayvan düzeyine indirgemeyen, ona apayrı bir varlık gibi davranan bir inceliğidir bu. Ve bakanların bile -hatta daha çok onların- bu kurala uyma gerekliliği vardır. Diğer yanlışlar, özel adlar konusundaydı. Bir büyük gazetede, ünlü oyuncudan söz eden yazıda hâlâ Marylin diye yazılabilmesi (aslı elbette Marilyn) ve de bir caz kulübunun parayla verdiği ilanda, getirttiği şarkıcıyı 'Yeni Sarah Vaughn' diye tanıtması şaşırtıcı, hatta düpedüz ayıptı... Çünkü o şarkıcı, Sarah Vaughan diye biliniyor!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.