UFUK SANDIK

Otoda hidrojen savaşları başladı

Otomotivde geleceğin hidrojen yakıt hücreli araçlarda olduğu düşünülüyor. Hidrojen konusunda öncülük eden firmaların başında Japon ve Güney Koreli markalar geliyor. 2015, otomotivde 'hidrojen savaş'larının başladığı yıl oldu. Japon otomotiv devi Toyota, Mirai adı verilen hidrojen yakıt hücreli otomobilini Japonya'da satışa sundu. Mirai, Japonya'da satışa çıktıktan sonra bin 500 adetlik sipariş aldı. 2015 sonuna kadar 400 adet satılması hedeflenen Mirai'nin gördüğü büyük ilgi üretim planlarını revize ettirdi. Mirai'nin 2016'da 2 bin adet ve 2017'de de 3 bin adet üretilmesi planlanıyor. Mirai'ye gelen siparişlerden yüzde 60'ı devlet kurumları ve filolardan oluşurken, yüzde 40'ının da bireysel kullanıcılardan gelmesi dikkat çekti.
ÖNCÜ TOYOTA
Toyota, 1992'den beri yakıt hücreli hibrit araç üzerinde çalışıyor. Kendi hidrojen yakıt hücresini ve yüksek basınçlı hidrojen tankını geliştiren Toyota'nın aracı, bir depo yakıt ile ortalama bir Japon ailesinin bir haftalık elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji üretiyor. Japon Honda ile Güney Koreli Hyundai de hidrojen yakıt hücreli araçlar üzerinde çalışıyor. Honda, FCEV modeli, Hyundai ise ix35 Full Cell modelinin test sürüşlerine devam ediyor.

10 EURO'YA 100 KM

Hidrojen dolum maliyeti, Avrupa'da ortalama 100 km'de 10 euro'yu buluyor. Hidrojenli araçlar yaklaşık 6 kg'lık bir depo ile 500 km'den fazla yol kat edebiliyor.
EGZOZDAN SU BUHARI ÇIKIYOR
Hidrojenin oksijen ile tepkimeye girdiği sırada açığa çıkan enerjiyi yakıt hücreleri, elektrikli motora yönlendiriyor. Böylece aracın hareket etmesi sağlanıyor. Hidrojen ve oksijenin reaksiyonu sonucu su buharı ortaya çıkıyor. Böylece çevreye hiç zarar vermiyor. Çevre dostu bir sürüş sağlanıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.