Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

İlk şoför Nebahat

Dünyanın ilk kadın şoförü Bertha Benz, dünyanın ilk otomobilini icat eden kocası Carl Benz’le birlikte otomotiv dünyasının onur tablosuna kabul edildi. Fakat Bertha, bundan daha fazlasını hak ediyor

Bertha Benz ismini daha önce duymamış olabilirsiniz. Ama Bertha, otomotiv dünyasının gizli kahramanlarından biridir... Geçtiğimiz günlerde Bertha Benz, dünyanın ilk kadın şoförü olarak dünyanın ilk otomobilini icat eden kocası Carl Benz'le birlikte otomotiv dünyasının onur tablosuna kabul edildi.
Bana göre Bertha Benz, bundan daha fazlasını hak ediyor. Tüm dünyaya motorlu taşıtların neler yapabileceğini gösteren Bertha'nın ismi, altın harflerle yazılmalı. İsterseniz Bertha'nın ilginç hikayesine bir göz atalım.
Uzun süren çalışmanın ardından üç tekerlekli Benz Patent Motor-Wagen Typ1 modelini geliştiren Carl Benz, 1886'da aracını tescil ettirdi.
Ne yazık ki, bugün dünyanın ilk otomobili olarak kabul edilen aracı, kimse satın almak istemedi. Carl, insanları Motor- Wagen'in gelecek olduğuna dair ikna etmek konusunda sorun yaşıyordu.

BEŞ ÇOCUKLU BİR ANNE
Bu otomobilin geliştirilmesinde karısı Bertha'nın da katkısı vardı. Ailesinden kalan mirası kocasının araştırmasına yatırmıştı. Kocasının yaşadığı olumsuzlara çok üzülen beş çocuk annesi Bertha'nın bir fikri vardı.
1888'in güzel bir ağustos gününde, üç tekerlekli araçla annesinin evine doğru yola çıktı. Yanında oğulları Richard ve Eugn vardı. O yıllarda göre oldukça uzun olan bu 100 kilometrelik rota, Mannheim'dan Pforzheim arasındaydı.
O günün şartlarında atlar ve at arabalarının kullandığı yol, üç tekerlekli bir otomobile uygun değildi.

JARTİ YERLE TAMİR ETTİ
Yol boyunca ortaya çıkan birçok sorunu da Bertha'nın çözmesi gerekiyordu. Öyle ki tıkanan benzin borusunu şapkasında bulunan iğne yardımıyla temizlemesi gerekti, jartiyeriyle ateşleme kablosunu sararak yalıtımını sağladı. Bir ayakkabı tamircisine aracın freni olarak görev yapan tahta blokların üzerine deri kaplattı ve bu sayede frenlerin daha iyi çalışmasını sağladı.
Ayrıca yolda bozulan aktarma zincirini, bulduğu bir demirciye tamir ettirdi. Yakıtı bittiğinde, aracı birkaç kilometre boyunca itmek zorunda kaldığında bile moralini bozmadı, yardım istemedi. Yol tam bir gün sürdü. Sonunda hedefine ulaştı. Otomobilin halk tarafından kabul görülmesini sağladı. Otomotivin 20'inci yüzyılın en önemli gelişmelerden biri olmasına önayak oldu.
Karlsruhe Teknik Üniversitesi, bu nedenle 95'inci yaş gününde Bertha Benz'i onursal senatör ilan etti. Bertha, iki yıl sonra başarıya giden yolda asla vazgeçmeyen bir kadın olarak hayata veda etti.

TEKNİK KONULARA MERAKLIYDI
Bertha, 1849 yılında doğdu. Varlıklı bir ailenin kızıydı. Kadınların yüksek öğrenim görmesinin hoş karşılanmadığı bir dönemde yaşadığı için okuyamadı. Ama teknik konulara olan merakı küçük yaşlarında başladı. Carl Benz'le evlenmesinde bu ilginin büyük payı vardı. Bertha ile Carl Benz, 1869 yılında bir etkinlikte tanıştı. Genç mühendisin atsız arabalarla ilgili konuşması Bertha'yı etkileyince, onunla evlenmeye karar verdi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA