Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Otoculardan karbondioksiti kayaya çeviren teknoloji

Geliştirdiği bir teknoloji ile havadaki karbondioksiti yeraltında kayaya çevirmeyi başaran Audi, 2050 yılında ürettiği karbondioksit kadar miktarı kayaya çevirerek karbon nötr bir firma olmayı hedefliyor

Hava kirliliğinde yüksek bir paya sahip olan otomotiv firmaları, karbon ayak izini düşürmek için çevreci teknolojiler konusunda çalışıyor. Son olarak Audi, inovatif bir çözümle, atmosferdeki karbondioksiti kayaya çeviren bir teknolojiye imza attı. Geleceğin çevre teknolojisi olarak gösterilen hava toplama teknolojisinde, atmosferdeki hava bir filtreden geçirildikten sonra, içindeki karbondioksit toplanıyor. Sonrasında yeraltına gönderilerek orada kayalaşması sağlanıyor. Audi'nin yedi yıldır desteklediği İsviçreli çevre koruma start up'ı Climeworks, İzlanda'da dünyanın en büyük 'direkt hava yakalama' tesisini kuruyor. Çevre koruma yöntemleri arasında nispeten yeni olan direkt hava yakalama teknolojisi ile filtreler tarafından yakalanan havadan karbondioksit gazı çıkarılıyor ve karbondioksit içermeyen hava atmosfere geri veriliyor. Climeworks'ün İzlanda'daki yeni tesisi, havadan filtre edilen karbondioksiti yeraltına taşıyor. Burada doğal süreçler gazı mineralize ederek, karbonat kayaya dönüştürüyor. Karbondioksit böylece atmosferden kalıcı olarak elenmiş oluyor. Haftanın yedi günü, günde 24 saat çalışacak ve her yıl atmosferden 4 bin ton karbondioksit gazı filtre edilecek. Bu miktarın doğal yollardan atmosferden temizlenmesi için 80 bin ağaca ihtiyaç duyuluyor. Audi'nin de bir üyesi olduğu Volkswagen Grubu, 2025 yılına kadar tüm üretim ve değer zincirinde ortaya çıkan karbon ayak izini, 2015 seviyesine göre yüzde 30 oranında azaltmayı amaçlıyor. Audi bu vaatten daha ileri giderek, markanın 2050 yılına kadar, ürettiği karbon kadar atmosferden karbon miktarını azaltmayı yani karbon nötr bir marka olmayı amaçlıyor.

Sadece 1 adet üretildi

Ferrari, kişiye özel ve bir adet ürettiği modeli Omologata'yı tanıttı. Ferrari 812 Superfast modelinden uyarlanarak geliştirilen ve tek bir müşteri için tasarlanan otomobil, büyük ses getirdi. Eskizlerinden, tasarımın son haline kadar tüm aşamaları iki yılı aşkın zamanda tamamlanan Omologata ile kalıcı iz bırakan, ölümsüz ve her ortamda dikkatleri üzerine çekecek kadar özel detaylarla şekillendirilmiş fütüristik bir tasarım hedeflendi. Aerodinamik gövdenin şekillenmesinde Ferrari'nin karakteristik öğeleri korundu ve keskin detaylarla sportif tasarım güçlendirildi. Aracın bu benzersiz tasarımı, özel bir kırmızı gövde rengi olan üç katmanlı Rosso Magma ve karbon yüzeyler ile tamamlandı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA