YAVUZ DONAT

Türkiye Müteahhitler Birliği

Yemek öncesi Türkiye Müteahhitler Birliği Başkanı Erdal Eren'le "kısa bir sohbet" yaptık.
Anlattığına göre:
* Türkiye'deki müteahhit sayısı "200 binin üzerinde."
* Ve bu sayı, "AB ülkelerinin tamamındaki müteahhitlerin toplamından daha fazla."

***

Türkiye Müteahhitler Birliği'ne gelince:
* Üye sayısı 145.
* Bugüne kadar Türkiye'nin altyapısının yüzde 70'ini Türkiye Müteahhitler Birliği üyeleri yapmışlar.
* Türk müteahhitlerinin yurtdışında yaptıkları işlerin toplam hacmi 130 milyar dolar.
* Bunun yüzde 95'i yine Türkiye Müteahhitler Birliği'nin üyelerine ait.
***

Dünya'da "kendi ülkeleri dışında iş yapan en büyük 225 firma" sıralamasına;
2007'de "22 Türk firması" girmiş.
2008'de "23."
Hepsi de Türkiye Müteahhitler Birliği üyesi.
***

Bir başka ayrıntı:
Yurtdışında iş yapma konusunda, Türkler "Amerikalılar ve Çinliler'den sonra" üçüncü sıradalar.
***

Erdal Eren (ve diğer üyeler) bir konuya sık sık vurgu yaptılar:
"İstikrar."
Erdal Eren dedi ki:
* 2002'de yurtdışındaki yıllık iş hacmimiz 1.7 milyar dolardı.
* 2008'de ise 23.6 milyar dolar.
* Türk ekonomisine katkı için, Türkler'e yurtdışında istihdam yaratmak için, rakamları katlamamız gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.