YAVUZ DONAT

Seçim havası

Schröder, 1998'de "kaç oy farkla" seçimi kazanıp da "Başbakanlık koltuğuna" oturmuştu, hatırlıyor musunuz?
"30 küsur bin" oy farkıyla.
82 milyon nüfus.
65 milyon seçmen.
Ve seçimin kaderini "birkaç bin oy" belirliyor. Zira siyaset "oldukça dağınık."
Partilerin güçleri "birbirlerine yakın."
Ya şimdiki Başbakan, bayan Merkel "koltuğa nasıl oturmuştu" hatırlıyor musunuz?
Schröder'in partisiyle, Merkel'in partisi arasındaki oy farkı "yüzde 1'in de altındaydı."
Merkel "kıl payı" seçimi aldı.
İşte böyle bir "kritik seçim aritmetiğinde", Almanya'daki 650-700 bin Türk seçmenin oyu "yaşamsal önemde."
Yarın Almanya'nın iki eyaletinde (Saarland ve Thüringen) Eyalet Parlamentosu seçimi var.
Kuzey Ren Westfalya Eyaleti'nde de "belediye seçimleri."
Kuzey Ren Westfalya "Almanya'nın en büyük eyaleti."
Nüfusu 18 milyon.
Türkler'in yoğun olduğu eyaletlerden.
Yarınki seçimler, Almanya'da 27 Eylül'de yapılacak "Federal Parlamento seçimleri için" çok önemli bir gösterge olacak.
Onun için bütün partiler ve adaylar;
1. Seçime asılıyorlar.
2. Ama en çok da bizimkilerin oylarına asılıyorlar.
Öyle ya "Türk seçmen ne derse o olacak."

***

"Yarınki seçimler"
Türkiye'de pek konuşulmadı.
Ama "27 Eylül'deki seçim" çok konuşulacak. Biz şimdiden "hatırlatalım... Havayı ısıtalım" istedik.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.