YAVUZ DONAT

"Seçim"i bırak, "açılım"a bak

Prof. Dr. Hakkı Keskin:
- İlk kez Alman seçimlerinde bizim için olumlu bir şey oluyor... Alman siyasetçiler Türk düşmanlığı yapmıyorlar... Bir iki ırkçı siyasetçinin söylemi hariç.
Kemal Değirmenci:
- Seçimlerde hep malzeme bizdik... Kurban ediliyorduk... Bu defa bizi seçim yemeğinin mezesi yapmadılar.

***

Alman seçimlerini "işte bu kadar" konuşabildik.
Sonra herkes sözü "açılıma " getirdi.
Kimi "Kürt açılımı" dedi, kimi "demokratik açılım."
Kimi "destek verdi", kimi "eleştirdi."
***

Prof. Dr. Hakkı Keskin "ortaya" sordu:
- Nedir bu açılım?.. Bileniniz var mı?.. Tartışıyoruz ama neyi tartışıyoruz?
Sonra "herkes bir şey" söyledi:
Suyunu kaçırmamak kaydıyla açılım iyi.
Kürt, Kürtçesini rahatça konuşsun.
Türkiye'de, Türk-Kürt ayrımı yok ki.
Açılımda geç kalındı... Nereden dönülse kâr.
Hatalarımızı konuşalım, yanlışlarımızla yüzleşelim.
Türkiye'de kimler mi eziliyor?.. Türkler.
Açılım derken ileride başımıza bela açılmasın.
Sorun açılım değil... Sorun iş, aş, demokrasi.
***

Biz ara sıra "konuyu değiştirmek" istedik. "Alman seçimleri" dedik.
Ama "sözümüzü dinletemedik."
Saat, gece yarısını gösteriyordu. Masada "açılım tartışması... Ne olacak Türkiye'nin hali muhabbeti" devam ediyordu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.