YAVUZ DONAT

İşte Belediyecilik

Mevlana Kültür Merkezi... Zafer Meydanı... Bedesten...
Atatürk Evi... Etnoğrafya Müzesi... Larende Caddesi...
Kelebek Vadisi... Turgut Özal'ın, Vecdi Gönül'ün okuduğu Gazi Lisesi...
Meram... Şerafettin Camii...
Adnan Özkaymak'la birlikte şehri gezdik.
Tertemiz.
İşte belediyecilik.

***


Sille
Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı mirası, 5 bin yıllık yerleşim yeri.
Şehrin bitişiği... Sille Mahallesi.
Camiler... Köprüler... Hamamlar... Aya Elena Kilisesi.
Eski evler restore edilmiş.
Sille... Şimdi bir turizm merkezi.

***


Doğru Aday... Yüksek Oy...
Uğur İbrahim Altay... İki dönem "Metropol ilçe" Selçuklu'nun Belediye Başkanlığı'nı yaptı.
Sille bugün "Turizme kazandırıldıysa..." Onun eseri.
Kongre Merkezi... Otizmli Çocuklar Merkezi... Hizmetleri saymakla bitmez.
Sürekli halkın içindeydi.
Sonuç:
Uğur İbrahim Altay "Büyükşehir Belediye Başkan adayı" idi.
"Yüzde 70.53" oyla seçildi.

***


Bütçe Disiplini
Salı... Otelde kahvaltı... Adnan Özkaymak'a dedik ki:
-Kahveyi Büyükşehir'de içelim...
Başkan'a soracaklarımız var.
Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'a sorduk:
-Selçuklu'da başkanlık yaparken bütçenin ne kadarını maaş olarak ödüyordunuz?
-Yüzde 18'ini... Gerisini hizmete, yatırıma harcadım.
Parayı düzgün harcamak demek, Büyükşehir Belediye Başkanlığı'na giden merdivenleri tırmanmak demek

***


Ağabeyden Öğüt
Uğur İbrahim Altay Büyükşehir seçimini kazanınca Ankara'ya gitmiş... Mehmet Keçeciler'i ziyaret etmiş.
Keçeciler... Eski Konya Belediye Başkanı... Eski milletvekili... Eski bakan... "Konya'nın yetiştirdiği bir değer." Altay "Abi" demiş:
-Bana tavsiyeleriniz neler?
Keçeciler "4 şey" söylemiş:
1. İmar planı ile fazla oynama.
2. Vatandaşı kucakla.
3. Kapın açık olsun.
4. Konya'ya hizmet etmek herkese nasip olmaz, bunu hiç unutma.

***


Oy Farkı
Geçen yıl... 24 Haziran 2018'de...
Milletvekili seçiminde...
AK Parti'nin Konya'da aldığı oy... "Yüzde 59.40."
Bu yıl... 31 Mart'ta...
Büyükşehir seçiminde...
"Yüzde 70.53." Aradaki farkın nedeni... Bizce:
Milletvekili aday listesi "Halkın içine yeterince sinmemiş." Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçiminde ise... Millet "Adayı benimsemiş...
Sevmiş."

***


Büyük Aşk
Tahir Büyükhelvacıgil...
Sanayici...
Sanayi Odası Meclis Başkanı.
"Konya nasıl?...
Sanayi nasıl" dedik.
Tahir Bey'in yanıtı:
-Seçim bitti... Yeni bir atılım süreci başlamalı...
Yatırım aşkı canlanmalı.

***


Marka
Başkan Uğur İbrahim Altay "Çok doğru bir şey" söyledi:
-Konya'nın marka değeri şehrin gerisinde kaldı.
Konya'da potansiyel müthiş.
Tarım...
Hayvancılık... Turizm...
Sanayi... 150 ülkeye ihracat.
Konya'nın "Marka değerini" yükseltmek şart.

***


Gözün Aydın Konya
Sokaktaki insana sorduk:
-Belediye Başkanı'ndan ne istiyorsunuz?
Ağırlıklı yanıt "Metro." Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'a sorduk:
-Kafanızda hangi projeler var?
-En başta metro.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Konya mitinginde ne vaat etmişti?...
"Metro." Öyleyse... Gözün Aydın Konya.
Metro ya gelecek, ya da gelecek... Başka yolu yok.

***


Randevu... "8 Haziran'a"
Tarih, kültür, turizm ve de spor kenti Konya'ya veda zamanı.
Ayrılırken...
Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay dedi ki:
-Çok kısa oldu... Tekrar bekleriz.
"Geleceğiz" dedik:
-8 Haziran...
Türkiye- Romanya milli maçı...
Konya'da oynanacak...
İzleyeceğiz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.