YÜKSEL AYTUĞ YÜKSEL AYTUĞ

Her kuşun eti yenir mi?

Reklam metin yazarları tanıttıkları ürün ya da hizmeti tüketicinin gözünde cazip kılabilmek için abartı ve sıradışılık gibi akılda kalıcı yöntemlere sıkça başvururlar. Ancak sırf komik ya da cazip olsun diye yazılan bu metinler, bazen ürünü tartışmalı hale getirir ve kampanya geri teper... Buna son örnek bir fast food reklamı... İki tavuk, aralarında sohbet ederken biri fast food restoranını gösterip, "Şurada parti var galiba, girip bir bakalım" diyor. Ardından dış ses bunun tavukların son sözleri olduğunu söylüyor. Buradan, tavukların akıbetinin hazin bir şekilde mutfakta sonlandığını anlıyoruz. Komik ve akılda kalıcı bir metin... Peki ya hijyen? Şimdi biri çıkıp da "Yahu bu restoran, sokaktan geçen tüm mahlukatı sorgusuz sualsiz boğazlayıp, müşterilerine servis mi ediyor?" dese, ne yanıt vereceksiniz? Hele ki "kuş gribi" gibi bir bela kapıda beklerken... Bir de çocuklar konusu var ki, o daha da önemli. İnsan gibi konuşabilen bu sevimli tavukların mutfakta "katledildiğini" öğrenen miniklere gidin de tavukburgerleri yedirin bakalım... "Komik olmak" ürün satmak için tek başına yeterli olmaz. Ve daha da önemlisi her kuşun eti ve her reklamın mesajı yenmez...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN