Servisimizden Mustafa Deryahan, İstanbul'un alışveriş merkezlerini moda yapma konusunda uzman oldu. Şaka yapmıyorum. Mustafa, geçtiğimiz yaz Bebek sahillerinde fotoğraf makinesiyle turlamaya başladı. Fotoğrafların gazetelerde, dergilerde yer bulduğunu gören ünlüler, akın akın Bebek Parkı'na gelmeye başladılar. Üstelik tam istedikleri türden haberlerdi; suya sabuna dokunmayan, sadece insanların boy göstermesine yarayan haberler. İnanın, Boğaz'ın Anadolu Yakası'ndan kalkıp, çocuklarını buraya getirenler bile vardı. Mustafa sonra İstinye Park'ı mesken edindi. Şu anda İstinye Park'ta ünlü patlaması yaşanıyor. Bu arada kimi alışveriş merkezleri Mustafa'yı davet ediyormuş, "Bizim burada da fotoğraf çekebilirsiniz, size her türlü kolaylığı gösteririz" diye... Daha birkaç yıl önce Nişantaşı'nda patlama yaşanıyordu. Bütün sosyetik hanımlar öğle yemeği randevularını Nişantaşı'nda veriyor, alışverişlerini de burada yapıyordu. Şimdi aynı patlama İstinye Park'ta yaşanıyor, Nişantaşı'nda ise kimsecikler yok. Tabii İstinye Park'ın dünya markası mağazalarından alışveriş çantalarıyla çıkmak daha havalı. Bırakın alışverişi, Boğaz'da onca güzelim yer varken insanlar 'pazar brunch'ı için bile burayı tercih ediyor. Kimseyi eleştirmek gibi bir niyetim yok. Sadece İstanbul'daki hızlı değişimlerden söz ediyorum. Şehir öyle büyük ki, bir yer trend oluyor ama ömrü de uzun olmuyor. Alışveriş merkezlerindeki bu iddialı kalabalık, diğer merkezleri de heyecanlandırmış olacak ki, şimdi Kanyon kendi kendine böyle bir servise başladı. Alışverişe merkezine gelen ünlüler fotoğraflanıyor ve bir ajans aracılığıyla fotoğraflar medyaya servis ediliyor. Komik ama gerçek! Birkaç yıl önce böyle bir şeyin olacağını söyleseler, inanmazdık.