ÖNCEL ÖZİÇER

Arkadaşımı kimseye yar etmem!

Kadının erkeği, erkeğin kadını kıskanması patolojik vakaya varmadığı sürece normal de, yakın arkadaşların birbirlerini başka arkadaşlardan kıskanması doğrudan hastalık bence.
Bu yazıyı okuyan herkesin başından geçmiştir böyle bir hikaye, eminim.
Bir arkadaşınız var, yediğiniz içtiğiniz ayrı gitmiyor.
Her gün görüşmeseniz de saat başı yaptığınız telefon görüşmeleriyle birbirinize anlık raporlar sunuyorsunuz.
Sevgilinizle, ailenizle, iş yerinizle olan sorunları, günlük olayları anlatıp dertleşiyor, rahatlıyorsunuz.

SAVAŞI GÖZE ALACAKSINIZ
Aşk acısı çektiğinizde birbirinizin omzunda ağlıyorsunuz falan filan.
Tamam, şahane!
Ama diyelim ki daha sonra siz gittiğiniz bir tatilde veya bir partide ya da iş yerinde başka bir arkadaş edindiniz.
Çok da kafa dengi biri.
Görüşleriniz, hayata bakışınız, yaşam tarzınız, espri anlayışınız bire bir uyuyor.
Yakınlaşıp bir süre sonra iyice samimi oluyorsunuz. İşte bu noktada çok dikkatli olmalısınız.
Ya o kişiyi kankanızla da kaynaştırmaya çalışacaksınız ya da bir savaşı göze alacaksınız. 'Benden başkasıyla nasıl mutlu olur, eğlenirsin?' savaşını...
Çünkü emin olun o en sıkı dostunuz size bunun hesabını fena soracaktır.
Tıpkı bir sevgili gibi bozulacak, aradığında telefonuna birkaç dakika geri dönmezseniz "Off tamam; sen meşgulsün galiba, eğlenmene bak, önemli değil" şeklinde trip mesajları atacaktır.

BEN DE BULURUM!
Hatta o da başka arkadaşlar bulup onlarla çektirdiği fotoğrafları sosyal medyada paylaşacak "Sen bulduysan ben de bulurum" demeye çalışacaktır.
Tamam, insan sevdiğini kimselerle paylaşmak istemez ama yaşa, başa bakmayan bu 'kankayı kıskanma ve trip atma' durumları bana çok çocukça geliyor.
Bu dünyada kimse birbiriyle kontrat yapmıyor ki! Bugün seninle paylaştığım dostluğu yarın başka biriyle paylaşmayacağım diye bir şey yok.
Ergen kafaları bunlar. Ama işte mevzu bahis sevgiyi, ilgiyi, şefkati paylaşmak olunca; insanlar birden anaokulu günlerine dönebiliyor.
Yapmayınız, etmeyiniz.
En yakın arkadaşınız sizden ayrıyken de eğlenip gülüyorsa, keyif alıyorsa; bundan ancak onun adına mutlu olabilirsiniz.
Yahu ne o öyle teenage Hollywood gerilim filmlerindeki sapıklar gibi küsmeler, arayı bozmaya çalışmalar, fesatlık yapmalar falan?
Kıskançlık sadece aşka, aşıklara yakışır. Dostlara hiç değil.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN