MEVLÜT TEZEL

D-Smart'ın B planı var mı?

Avrupa maçları, yayıncı kuruluşlara büyük reklam ve üye geliri sağlıyor ama futbolda şans da önemli.
Örneğin D-Smart, Fenerbahçe'nin Avrupa maçlarından men edilmesi ve diğer takımlarımızın da ön elemeleri geçememesi yüzünden beklediği reklam ve üye gelirini elde edemedi.
Üç büyükler haricinde bir takımın Şampiyonlar Ligi'ne gitmesi bile Türk Telekom'un gelirini etkileyebilir. Star TV; Bursaspor, Şampiyonlar Ligi'nde oynadığı sene reklam gelirinde düşüş yaşamıştı. Daha da önemli bir gelişme; şu an UEFA ülke puanı sıralamasında Türkiye ile Yunanistan arasında kıyasıya bir rekabet var. Eğer Türkiye 13'üncü sıraya düşerse, 2016-2017 sezonunda Süper Lig şampiyonumuz da Şampiyonlar Ligi'ne katılmak için ön eleme oynayacak ve kupa şampiyonumuzun Avrupa Ligi'ne doğrudan katılma hakkı olmayacak.
Eğer Galatasaray bu yıl Avrupa Ligi'ne katılamazsa, Beşiktaş ve Trabzonspor'un Avrupa maçlarında ülke puanına yapacağı katkılar çok önemli. Eğer Türkiye sıralamada gerilerse, bundan en büyük zararı Türk Telekom görür.
Elbette iş dünyasında risk her zaman olacak. Takımlarımız Avrupa'da başarılı olursa, Türk Telekom daha çok kazanacak.
Bu işten şimdilik en zararlı çıkan ise DSmart olacak gibi görünüyor. Sadece Avrupa maçları için D-Smart'a üye olan birçok insan vardı.
D-Smart zaten son dönemde üye kaybı yaşıyordu, bu son gelişmeyle bu kayıp daha da artabilir.
Elbette D-Smart'ın da bir B planı vardır. Yeni Süper Lig ihalesinde müthiş bir rekabetin yaşanacağı şimdiden netleşti.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.