Türkiye'nin en iyi haber sitesi
MEVLÜT TEZEL

Dizi hegemonyası

Milyon dolarlık diziler karşısında mütevazı bütçesiyle ortalama 5 reyting alan 'Kim Milyoner Olmak İster?'in başarısı tüm kanal yöneticilerine ve yapımcılara ilham kaynağı olmalı.
Uzunca bir süredir TV sektörü sabahları izdivaç programı, akşamları da dizilerle dönen büyük bir kısırdöngüsünün esiri altında. Hangi TV yöneticisiyle konuşsam; 'Yarışma yapıyoruz ama tutmuyor, insanlar yarışmayı Acun Ilıcalı'dan izlemeye alışmış' benzeri cümleler kuruyorlar.
Dün konuştuğum bir TV genel müdürü şunları söyledi: "İzleyici de artık kendini kanallara göre kategorize etmiş durumda.
Bana bir dizi geliyor, bakıyorum, öykü basit ve dikkat çekici. Total'de büyük iş yapar ama alsam benim kanalımda tutmaz. Daha önce denedim çünkü. Bugün artık izleyici yarışmayı bir kanalda, komedi dizisini başka bir kanalda, AB dizisini bir başka kanalda izliyor. Bu durum haber bültenlerinde de aynı." Bu yöneticinin söyledikleri doğru ama bu kısır döngüyü, kategorileşmeyi yaratan da TV yöneticileri değil mi? Eskiden daha rekabetçi bir ortam vardı; şimdi iş, sezon başında dizileri tutturmaya bakıyor, tüm planlar buna göre yapılıyor.
Haftada iki dizi tutturdunuz mu tamam, iş gündüz kuşağında izdivaç ve kayıp bulma programlarını tutturmaya kalıyor.
Eskiden her kanal, her akşam, iki farklı dizi yayınlardı şimdi bu da kalktı, dizi süreleri uzatılarak gece tamamlanıyor.
Genele bakıldığında; TV yöneticiliği artık dizi yöneticiliği oldu. TV yöneticileri inisiyatifi dizi yapımcılarına kaptırdı.
Bence inatla tutturana kadar yarışma programları denenmeli, izleyiciye film kuşağı alışkanlığı tekrar kazandırılmalı, farklı haber, aktüel, reality-show, talk-show ve magazin programları denenmeli.
Ya da daha önce kimsenin denemediği formatlar bulunmalı.
Reklam verenler de daha geniş hedef kitleye ulaşmak için değişikliği yöneticileri cesaretlendirmeli.
Eğer bu dizi hegemonyası böyle devam ederse, izleyici majör kanallardan iyice uzaklaşacak. Zaten tematik kanallara, online dizi film yayınlayan platformlara kayış hızla devam ediyor. Diziler, eski reytinglerin yarısına bile ulaşamıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA