NAZLI ILICAK

Barış süreci ve oylar

Herkes, barış sürecinin AK Parti'nin oylarını nasıl etkilediğini merak ediyor. Özellikle 2009'da Habur'da yaşananların olumsuz tesirleri ve sonuçta Türkiye'nin farklı bir mecraya savrulması, "Bugün de böyle olur mu?" endişesini yaratıyordu.
Böyle bir durum ortaya çıkmadı.
Hüseyin Çelik, Tarhan Erdem'in Konda şirketinin, AK Parti'nin oylarını % 52.9 oranında gösterdiğini açıkladı.
Buna mukabil, Hakan Bayrakçı'nın başkanı olduğu Sonar, AK Parti % 45, CHP % 26, MHP % 17, BDP % 7 diyor.
Gezici Araştırma'nın verdiği oranlar ise şöyle: AK Parti % 42.9, CHP % 28.3, MHP % 19.6, BDP % 7.
Genar Araştırma, birkaç güne kadar sonuçları açıklayacak. Onda da AK Parti % 50 civarında görünüyor.
Demek bir ortalama alırsak, en olumsuz çıkan araştırmada dahi, AK Parti'nin gerçek anlamda bir darbe yemediğini görüyoruz. Üstelik süreç başarıyla sonlandırılabilirse, oylar tekrar tırmanmaya başlayabilir.
CHP, aşağı yukarı son seçimdeki seviyesini muhafaza ediyor.
MHP'de bir hareketlenme göze çarpıyor.
Bu arada, baraj % 7'ye indiği takdirde, BDP'nin bağımsız adaylık sistemine ihtiyaç duymadan parlamentoya milletvekili sokacağı da anlaşılıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.