ŞELALE KADAK

Pirelli'nin meşhur takvim galası niye Moskova'ya gitti?

Dünyanın en önemli moda tasarımcılarından biri olan Alman Karl Lagerfeld, Pirelli'nin 'mitoloji' temalı 2011 takviminin çekimlerini Paris'te yapmış ama takvimin lansmanı için Moskova seçilmiş.
O nedenle tüm dünyadan 300'e yakın gazetecinin yolu şu günlerde eksi 12'lerde müthiş bir soğuk yaşayan Moskova'ya düştü.
Pirelli'nin Moskova'yı seçme nedenini Başkan Marco Tronchetti Provera toplantı sırasında, 'Çünkü anlaşmamızı yaptık. Rusya'da yerel ortağımızla 2011'de lastik üretmeye başlayacağız' diyerek açıkladı. Yani aslında her yıl şaşaalı gala partisiyle adından söz ettiren Pirelli'nin takvim lansmanıyla iki kutlama birden yapılıyor Moskova'da.
Rusya, hızla gelişen ve büyüyen yapısıyla bütün şirketlerin olmak istediği bir pazar. Provera yatırım miktarından söz etmedi ancak biraz araştırınca öğreniyorum ki ilk etapta 3 milyon lastik üretecek şirket ama adetler büyüyecek.
Türkiye'de % 20 büyüyor!

Avrupa çok iyi bir yıl geçirmese de bu yıl Pirelli global olarak 5 milyar euro gibi iyi bir ciro bekliyor. Türkiye ise şirketin en çok büyüdüğü ülkelerden. Her ne kadar büyüyen Rusya şirketin yeni yıldızlarından biri olmaya adaysa da, bu yıl Türkiye'de yüzde 20 büyüyecek olan Türk Pirelli'nin cirosu 500 milyon euroyu bulacak.
F1 testi başarılı!

Zaten şu anda üretim olarak Pirelli'nin en büyük fabrikası İzmit'te. Mete Ekin'den öğreniyorum ki yılda 8 milyon lastik üreten İzmit fabrikasında üretimi 3 ay önce başlayan Formula 1 lastiklerinin testi geçen hafta Abu Dabi'deki pistte F1 pilotları tarafından test edilmiş. Pirelli sonuçtan çok memnun kalmış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.