Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

“Türkiye’nin çıkışı sanayi ile olacak”

Türkiye ekonomisini hiç şüphesiz düzlüğe çıkartacak sektörlerin başında geliyor tekstil. 15-20 yıl önce de bu böyleydi ama geçen hafta sektörün duayen ismi;
40 yıllık tekstilci olan ve 20 yıldır da Zorlu Tekstil Grubu'nu yöneten Vedat Aydın ile sohbet edince, daha net gördüm ki 2017'de de bu böyle.
Sanayi 4.0'ı ciddi biçimde çalışan, dijitalleşme konusunu içselleştiren ve mesela kilo başına ihracat fiyatını kimi ürünlerde 200 dolara çıkarabilme kabiliyetini geliştiren bir tekstil sektörü var karşımızda.
Evet yanlış duymadınız.
Bugün kilogram başına ihracat fiyatının Türkiye ortalaması 1 dolar 50 cent. Kimi şirketler bunu 5 doların üstüne çıkarmayı başardı. Zorlu Tekstil'de de ortalama 8.5 dolarlara ulaşmış durumda kg fiyatı. Ancak son derece ileri teknolojiyle üretilen ve Valoren markası altında ABD başta pek çok ülkeye ihraç edilen tekstil ürünleri arasında, kilogram fiyatı 200 doları bulan ürünler olduğunu Vedat Aydın'dan öğreniyorum.
Sesin, tozun ve bir karmaşanın ön planda olduğu tekstil fabrikaları da artık günümüzde yerini teknolojik anlamda sınıf atlamış makinelerin yer aldığı daha sessiz ve konforlu fabrikalara bırakmış durumda.
Mesela Zorlu Tekstil'in son satın aldığı 4 milyon dolarlık yeni baskı makinesinin yardımıyla kişiye özel çarşafların üretilmesi sadece birkaç dakika alıyor.
Kimi çarşafların üzerine yerleştirilen QR kodlar cep telefonuna okutulduğunda bir anda müzik çalmaya ya da masal okumaya başlayabiliyor. Dünyanın en yeşil fabrikaları da böylece karşımıza çıkıyor. Hem enerji, hem de su tasarrufu had safhada.
Vedat Aydın, bir makinede bir günde kazandıkları enerji ve suyun, 1000 kişinin bir günde kullanacağı su ve elektriğe bedel olduğunu söylüyor mesela.
200 mühendisin çalıştığı Ar-Ge için Zorlu Tekstil yılda 4 milyon dolar ayırıyor ve bu sayede kendini temizleyen perde, serin tutan pike, led ışıklı perde ve nevresim, anti bakteriyel çarşaf, argan yağı kullanılmış nevresim ve yastık kılıfı, Aloe Vera uygulanmış nevresim, Ginseng uygulanmış tekstil ürünleri dünyanın dört bir yanındaki müşteriyle buluşuyor.
ABD'de 900'e yakın mağazasıyla eve ait en büyük perakende markası olan Bad Bath &Beyond'un 200 mağazasına Voleron markasıyla girmeyi başaran Zorlu Tekstil, bu mağazalarda katma değeri en yüksek ürün kategorisini de satışa sunuyor.
Zorluteks, Taç, Limens ve Valeron markaları başta Ikea, H&M ve M&S olmak üzere dünyanın en büyük perakandecilerine ihraç ediliyor.
Vedat Aydın geçen yılı yaklaşık 700 milyon dolarlık bir ciroyla kapattıklarını ancak perekandeyi de katmaları halinde konsolide bu rakamın 1.5 milyar dolarlara çıktığını söylüyor.
Zorlu Tekstil bu yıl 300 milyon doların üzerinde bir ihracat ve içerde 40 yeni mağaza, dışarıda da 50 yeni mağaza açmayı hedefliyor.
"Türkiye'nin çıkışı sanayiyle olur" diyen Vedat Aydın, cazibe merkezleri konusunda da çok net konuşuyor ve "Açık söylüyorum. Cazibe merkezleri konusu tam netlik kazansın. Biz gerçekten hazırız. Zaten üretimin yarısını dışarıya yaptırıyoruz.
Onu da biz üretiriz. Samimi söylüyorum. Ülkem yönünde çok hassasım. Ahmet Zorlu da çok hassas. O gün gelsin, Zorlu niye yapmıyor diye arayın bizi" diyecek kadar da iddialı konuşuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA