SERDAR KARAGÖZ

Türkiye-ABD ticari ilişkilerinde eyleme geçme zamanı

Türk-Amerikan ilişkileri en üst düzeyde ele alınırken bazı gündem maddeleri rutindir. ABD ile Türkiye arasındaki ticaretin geliştirilmesi ise her zaman bu maddeler arasında yer aldı. ABD Başkanı ile Türkiye Başbakanı'nın her görüşmesinde şu cümleler tekrarlanır : "Stratejik işbirliğimizi ve ikili ilişkilerdeki uyumumuzu artık ticari alana da yansıtmalıyız." Ancak ortada somut bir plan olmadığı için istenilen sonuçlar alınamaz.
Son beş yılın verilerine bakıldığında her yıl az da olsa artan ama istenilen düzeye ulaşamayan bir tablo görüyoruz.
Yani siyasi alandaki işbirliği ticarete yansıtılamıyor.
2012'ye ait verilerine göre Türkiye-ABD arasındaki ticaret hacmi 18.8 milyar dolar.
Aslında bu durum dünyanın en büyük ekonomisini de rahatsız ediyor. Diğer ülkelerle kıyaslarsak durumun vehameti daha net anlaşılır: Güney Kore-ABD arasındaki dış ticaret hacmi 100 milyar dolar. Aynı rakam Şili'yle 28, Kolombiya ile 41, Singapur ile 51 milyar dolar civarında.
ABD ile Güney Kore arasındaki ticaretin bu yıl başlayan serbest ticaret anlaşması sayesinde yıl sonunda 100 milyar doları geçmesi bekleniyor. Bu ülkelerin tamamı ABD ile serbest ticaret anlaşmasına imza atmış. Türkiye-ABD arasındaki ekonomik ilişkilerin geliştirilmesine ilişkin de artık bu formül gündemde.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.