ŞEREF OĞUZ

3 domatesin öyküsü

Üç domates yolda yürüyormuş.Birinci demiş ki; "-benim önümde hiç domates yok, arkamda 2 domates var."
İkinci
demiş ki; "benim önümde 1, arkamda 1 domates var."
Üçüncü
demiş ki; "benim önümde 2, arkamda da 2 domates var."
Peki bu nasıl olur?
Dilediğiniz kadar düşünün ve işin içinden çıkmaya çalışın.
Oysa cevap bazen çok basit olabiliyor: "Üçüncü domates yalan söylüyor."
Enflasyonu düşürmede Merkez Bankası'nın "işsizlik ve dış açık üretme pahasına" 2 aydır uyguladığı yüksek faiz yerine, domatesin belirleyici olması, bu paradoksu çağrıştırdı bana.
İsrail'deki yangından İstanbul'daki lodosa dek etkili olan aşırı sıcaklar yüzünden aklı şaşan domatesin yarattığı bolluk, enflasyonun beklenenden düşük çıkmasını sağlamış. Neticede domates diye sembolleştirdiğimiz, endekslerde gıdalar, % 27 ağırlığa sahip.
Bugün iklim şaşkını domatesin endekslere verdiği destek, yarın 3'üncü domatesin "yalanıyla" çekip gidebilir. Akabinde de enflasyon hedefi peşinde koşmaktan nefesi durmuş Merkez Bankası görürüz.
Geriye de; 3'üncü domatesin yalanına kanıp, para politikasına artık etki edemeyen Merkez'in aylardır boşu boşuna ödediği yüksek faiz kalır.
İhracatın freni ve faizin artırdığı maliyetlerin dönüp dolaşıp enflasyona katkısı da cabası.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.