ŞEREF OĞUZ

Kurumsallaşma nasıl olacak?

Bir yandan KOBİ ölçeğine sıkışmış ekonomi, diğer yandan bölgesel güç olma iddiasındaki şirketlerimiz... Bizzat TOBB Başkanı'nın dilinden, yapılması gereken, ölçek sorununu çözmek ve kurumsallaşmak... Fakat bunun hayata geçirilmesi için mutlaka "aktivasyon adımı" şart.
Yeni ticaret kanunu, bu "aktivasyonun adı" aslında... Hata, eksik ve abartıları olmakla birlikte, özünde yeni bir iş yapma kültürünü öneriyor.
Bugün pek çok ekonomik sivil toplum örgütü, ağız birliği etmişçesine "zamanı değil" diyerek yeni kanuna karşı duruyor. En masumunun talebi "erteleme" şeklinde. Peki ne zamana kadar ve ne için? Bunun cevabı yok.
Aslında itiraz edilen, kurumsallaşmanın getireceği "yönetim disiplini" ve direnç, başına buyrukluğun evrensel kurallara bağlanacak olmasınadır.
Ölçek ekonomisi, ortaklıkları zorunlu kılar. Birlikte iş yapmayı gerektirir. Eğer bunun hukuki altyapısı olursa, KOBİ'ler "küçük olsun benim olsun" tuzağından çıkabilir.
Buradaki kritik yenilik, ortakların şirketten para almasının yasaklanmasıdır. Kasayı elinde tutan ortak, hukuki hiçbir yaptırımı olmadığı için şirketin kasasını, kendi cebine döndürebiliyor. Bu da yönetimi ve kasayı elinde tutanın, ortağını dolandırması yolunu açıyor. Yeni iş kültürü, kurnazlığı değil "şeffaf, hesap verebilirlik, etik değerler" ve dürüstlük ile temelleniyor. Yeni Türk Ticaret Kanunu, bunu getiriyor zaten. Bunun eksiklerinden söz etmek ile "zamanı değil" bahanesi üzerinden karşı çıkarsak, kurumsallaşmayı nasıl başarabileceğiz?
Kurnaz olma, ortağını dolandırma diyen bir yasaya, kim, neden karşı çıkar ki!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.