ŞEREF OĞUZ

TÜSİAD'ın önceliği!

Temel sorun değişmiyor, eğer biz üretmez isek, nitelikli bilgi nereden gelecek? Tam da bu sorun yüzünden bilgiden çok kanaatler üzerinden çözüm arıyoruz ve ancak "kıt kanaat çözümlere" mahkûm kalıyoruz.
Nitelikli STK diyebileceğimiz nadir kurumlarımızdan TÜSİAD'ın 2012 yılı yeni yönetim kurulu icraat programını dinledik. Güncele dair tartışmalar bir yana, yeni yönetim kadrosunun takdim ettiği ajanda bana, nitelikli bilgi üretimine dair umut verdi.
Akademik dünya, kendini güncele gömdüğünden, genelde kendi ülkemize dair bilgileri ya STK'lar veya yabancılar üretiyor. Kamunun bu amaçla kurulmuş birimleri (DPT, TÜİK vs.) yöneticilere seçenek oluşturmada 80'li yıllarda yeterli iken bugün adeta üzerlerinde ölü toprağı bulunuyor.
TÜSİAD'ın fikir proje ve düşünce üretmek üzere kurduğu komisyonlara bakıyorum; Ekonomik Mali İşler, Sanayi, Hizmetler ve Tarım, Şirket İşleri, Sosyal İşler, Parlamento, Teknoloji, İnovasyon ve Bilgi Toplumu, Uluslararası Siyaset, Bölgesel Gelişme ve İş Dünyası Kuruluşları ile İlişkiler, Yurtdışı İletişim, TÜSİAD International.
Alt başlıklarını da sayarsak, 100'e yakın çalışma alanı görüyoruz. Her birinin üreteceği bilgi ve belgeyi de hesaba katarsak, her 3 günde 1 rapor yayınlayabilecek yetkinliğe ulaşan bir TÜSİAD şekilleniyor.
Nicelik
boyutu çarpıcı. Nitelik açısından da sorun yok. Başkan Ümit Boyner'in takdimi ve yönetim kurulu üyelerinin aktarımında dikkatimi çeken, TÜSİAD'ın neredeyse tüm ülke sorunlarını "önemli" olarak ele almasına karşın, 2012 için hiçbir konuyu "öncelemediği" oldu. Oysa yeni yönetime dair algıyı bu öncelik(ler) belirleyecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.