ŞEREF OĞUZ

Özel arpalıklar

Kamuda işlerin "hantal", özel sektörde ise "yolunda" gidiyor oluşu, artık işe yaramayan bir ezber... Kayıp Yıllar dediğim 1990'larda "doğru" olan bu tez bugün, yeniden sorgulanmaya ihtiyaç duyuyor.
Genel kabul, özel sektör ve serbest piyasanın, her ne yapıyor ise bunu kamu kesiminden "daha akıllı" ve "daha etkin" yaptığıydı. Ancak son krizde küresel çapta, son 10 yılda da Türkiye'de işlerin "sanıldığı gibi" olmadığını gördük.
Bundan 10 yıl önce katıldığım KİT'leri yeniden düşünmek konulu çalıştaylarda, nitelikli ve vizyon sahibi KİT yöneticileri ile "geleceği" tartışıyorduk.
Son 10 yılda "her şeyin en iyisini bilen ve yapan" özel sektörde neler oldu peki? Kalite, yenileşim, rekabet avantajı, markalaşma gibi fiyakalı kavramlarda, çoğu özel sektörün "döküldüğüne" tanık olduk. Hele ki küresel krizin dinamiklerinden yola çıkarak vardığımız sebeplerle, özel sektörün etik çerçeve ve hesap verebilirlik noktasından "ölümcül zaaflar" taşıdığını anladık.
Türkiye için söylüyorum; bugün özel sektör KİT'leri reforma muhtaçtır. Bir zamanlar ülkenin sırtına asalak olan "KİT arpalıkları" gibi bugün, küçük ortağını dolandıran, müşterisini kandıran, ülke kaynaklarını israf eden, insan kaynağını harcayan "özel sektör arpalıkları" oluşmuştur.
Dünün borçlusu KİT'lerin yerine bugün ülkenin toplam borçlarının üçte ikisi özel sektöre aittir ve ülke kefaletinde bu borçların selameti açısından da özel sektörün hem reforma hem de denetlenmeye ihtiyacı vardır. Yeni Ticaret Kanunu, şeffaflık ve hesap verebilirlik gibi temel kültür değişimleriyle, bunu sağlamayı amaçlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.