ŞEREF OĞUZ

Kırılgan Beşli'den Muhteşem Beşli'ye

Bir ekonomide, 10 gün arayla nasıl bir gelişme olabilir ki en kırılgandan en muhteşeme dönüşebilesiniz? Petrol çıksa, gravitesi, testi zaman alır. Altın bulunsa rezervini hesap etmek aylar sürer.
Ülke dediğin "kişi" değil ki aldığı bilete büyük ikramiye çıksın... Kısaca bir insan bir gecede sefaletten ihtişama (ya da tersi) geçebilir. Ama ülke kavramının çalışma yöntemi bu değildir.
Gezi gerginliği ile başlayan ve 3 Haziran'da Borsa'yı %10.4 çökerten süreçte, Financial Times'i (FT) Türkiye'yi "hasta" ilan ederken bulduk. İzleyen günlerde ona itibar eden finansal cemaat ile birlikte, ekonomimizi yerden yere vurup durdu.
Ancak ülke krize girmedi, FT'nin manşetleri havada kaldı. Derken 17 Aralık operasyonu ile FT yine sahne aldı, Türkiye'nin yumuşak karnı "ticaret ve ihracattır" dedi. Okyanus ötesinden gelen dalga, bürokratik oligarşi üzerinden bu iki alanın bakanlarına yöneldi.
Aynı gün FT; cari açığı bahane edip "Kırılgan Beşli" dedi ve devam etti; "üstelik en kırılganı Türkiye..." Öykünün devamını biliyorsunuz. Dövizi zıplatan finansal cemaat, Merkez'e faizleri 5.5 puan tırmandırttı.
Daha sonra sandık dışı arayışların işe yaramadığı anlaşılınca sandıkların açılmasına günler kala Türkiye "Muhteşem Beşli" oluverdi.
Dün FT'nin Türkiye Zirvesi yapıldı. Neden Türkiye? Çok basit... Türkiyesiz olmayacağı aşikâr... FT'nin bu çelişkisini, gazetenin editörüne sorduk. Cevap, çok şeyi anlatıyor: "Yatırım yapanlar ekonomistlerin analizleriyle karar almıyor, kendi raporları var. Ben de olsam inanmam."
İnanmıyorsun ama yazıyorsun... Bu nasıl iştir? Kırılgan dediniz kırılmadı... Şimdi de muhteşem diyorsunuz. Hangisine inanalım? Hadi çifte standartlı notçular itibar zaafı yaşıyor. Peki, FT'nin itibarını editörü dahi savunamıyorsa, 77 bin kişilik finans cemaatimizin bu hayranlığı niye ki?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.