ŞEREF OĞUZ

Geyik sendromu

Geyik, avcı tarafından vurulduğunda, beyni öldüğünü anlayana dek koşarmış. Kaybettiklerini kavrayamayanları tanımlar geyik sendromu...
Türkiye'de bir seçim yapıldı ve ilk kez halk cumhurbaşkanını seçti. Hem de birinci turda... Halkın oyu ile vurulanlar, yenildiklerini anlayana dek koşacak gibi görünüyor. Mesela dün sosyal medyada seçimi aslında muhalefetin kazandığını söyleyenler cirit atıyordu.
Söyledikleri, %52 alan Erdoğan'a aslında toplumun %48'inin karşı olduğu ve başkanlığının tartışılabileceği yönünde... Ancak geyik sendromu etkisindekilerin bu garip matematiği, kendilerini de vuruyor.
Seçim sonuçlarını yuvarlarsak, geyik sendromundakilerin hesabına göre toplumun %62'si İhsanoğlu'na, %90'ı da Demirtaş'a karşı... Sandık yenilgisiyle "inkâr" üzerinden baş etme gayreti, nereye kadar teselli olur, bilinmez.
Fakat seçim sonuçları ardından yaşanan diğer gelişmeler, geyik sendromundakilerin gafleti kadar masum değil. Misal kredi derecelendirme kurumu Fitch, Erdoğan'ın zaferini "siyasi belirsizlik" diye yorumlayıp yatırımcının kafasını karıştırmayı başardı.
Gezi gerginliği üzerinden 15 ay geçmiş olmasına rağmen, mesajlarıyla "sosyal huzursuzluk" pompalanıyor olması, Fitch'in lobilerin tetikçisi olarak kiralandığını gösteriyor.
Türkiye'nin bu yeni döneminde nasıl ederiz de faizleri düşürmez, ülkeyi zora sokarız hesabındakilerin, kısa vadede borsada manipülasyon, kurda oynama veya faizde direniş sağlasalar dahi orta vadede planlarının tutmayacağı kesin.
Türkiye'nin yeni başbakanının kim olacağı belirsizliğini ranta çevirme gayretindekileri kabul etmemekle beraber anlamak mümkün. Fakat şu geyik sendromu yaşayanların hezimeti kavrayamayışı bana komik geliyor.
Bu geyiklerin, hiçbir değer üretmeden her şeyi tüketmek, kazanmadan harcamak üzerine kurgulanmış eski zihin yapılarının öldüğünü kavrayana dek bu komik koşuyu sürdürecekleri anlaşılıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.