2 milyon aracın freni tutmuyor!
Türkiye, demokratik açılımı konuşuyor, nedense yaşamla ilgi temel sorunlarını gözden kaçırıyor. Can ve mal güvenliği ulusal bir mesele! Elbette terör, bir numaralı sorun ama ülke olarak asıl terörü trafikte yaşıyoruz!.. Bu terörü yazmak benim ev ödevim oldu. Çünkü trafik kazaları her geçen yıl daha fazla can alıyor.
Resmi rakamlar henüz açıklanmadı ama tablo bu yıl da iç karartıcı.
Sağlık ve Ulaştırma Bakanlığı, ayrı ayrı halkı bilgilendirme projeleri yürütüyor. Nafile!
Türkiye'de trafik kazalarının yüzde 98'i sürücü, yüzde 1'i araç, yüzde 0.5'i ise yol hatasından kaynaklanıyor. Diyeceğimiz, devlet yapıyor, vatandaş bakıyor
"2004'den bu yana Birleşmiş Milletler trafikle mücadele ediyor. 2009'da Moskova'da bakanlar düzeyinde bir toplantı yapıldı. Taraflar, 10 yıllık bir planı onayladı. Dünya Sağlık Örgütü'ne görev verildi. O da, elindeki verilere göre, en riskli ülkeleri pilot seçti."
Avrupa'da Türkiye, Rusya, Afrika'da Mısır, Kenya, Asya Pasifik'te Hindistan, Çin, Kamboçya, Vietnam, Amerika'da Meksika, Brezilya.
RSON yani "Yol Güvenliği 10" projesiyle bu ülkelerde ölüm ve yaralanmaların azaltılması hedefleniyor"
Bir de projenin küresel meleği var.
Bloomberg Vakfı, 125 milyon dolar bağışla bu yolculuğu destekliyor.
"Hafif araçlarda muayene oranı yüzde 77, ağır vasıtalarda yüzde 61. Motosikletlerin yüzde 85'i, traktörlerin yüzde 70'i muayene olmuyor. Bugüne kadar 11.3 milyon araç muayene edildi.
Tekrarlarla birlikte bu sayı 16 milyonu buldu." Peki, muayenede en çok kusur nerede görülüyor?
Başta fren sistemi, onu 1.6 milyon araçtaki far ve aydınlatma problemi izliyor. Araç envanteri de ilginç.Trafikteki 15 milyon aracın 1.5 milyonu traktör, 2.5 milyon motosiklet. Geri kalan 11 milyon aracın yaşı, denetimi önemli. O yüzden bir an önce araç parkının yenilenmesi gerekiyor. Peki, yaşlı araçları trafikten çekip almak mümkün mü?
Maliye ile Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın sanayi ile yeni bir hurda teşviki konusunda anlaşması gerekiyor.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.