MAHMUT ÖVÜR

Bedelli bekleyenlerin 'bahar' umudu

Seçim döneminde Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz'la ayaküstü konuştuğumuzda şöyle demişti: "Bedelli askerliğe bir seçim yatırımı olarak bakmıyoruz.
Şu an gündemimizde yok.
"
Bu biraz da seçim sonrası gündeme gelebilir umudu içeriyordu. Acaba gelecek mi?
İşin doğrusu yeni bir bedelli askerlik yaklaşımına ciddi ihtiyaç var. Çünkü sayıları 750 bine ulaşan bir kitlenin beklentisinden söz ediyoruz. Dahası bir şey çok konuşuluyor ve sürekli gündemdeyse siyasetin bunu görmezden gelme şansı yok. Ayrıca bir olgu, soruna dönüşmeden çözüm bulma görevi de siyasetin.
Sanıyorum önümüzdeki günlerde bu açıdan bir adım atılacak. Hem yaş sınırı hem de para miktarı aşağı çekilerek bu soruna çözüm üretilecek.
Bu açıdan Meclis tutanaklarındaki konuşmalar da umut verici... O tutanaklarda dile getirilen; "Daha önce çıkan bedelli askerlik amacına ulaşamadığı için askerlik konusunda yeni bir yaklaşıma ihtiyaç var" önerisine Milli Savunma Bakanı Yılmaz'ın şöyle bir cevabı var:
"Yapılan itirazlar doğrudur. Bunun da değiştirilmesi gerekir. Önergeyle düzeltiriz. nisanda gündeme geldiğinde bakarız..."
Bedelli için 750 bin kişi Bakan Yılmaz'dan umutlu bir haber bekliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.