ÖZLEM DOĞANER

Algı ve gerçek arasındaki fark

Türkiye bu hafta Yatırım Danışma Konseyi'ne ev sahipliği yaptı ve dünyaca ünlü şirketlerin CEO'ları hükümetle buluştu. Hükümet planlarını, CEO'lar Türkiye'den beklentilerini anlattı.
Toplantıda dikkat çeken mesajlardan biri vardı ki konuştuğumuz birçok isim altını çizdi: "Yatırım yeri olarak Türkiye ile ilgili algı ve gerçekler arasında çok önemli farklılıklar olduğunu gözlemliyoruz.
Uluslararası iş dünyasının tüm kesimleri ile iletişim kanallarını daha etkin bir şekilde kullanmanızı tavsiye ediyoruz." CEO'lar algı operasyonlarına karşı hükümet ile birlikte çalışmayı da taahhüt etti. Konuştuğumuz Danimarkalı APM Terminals'in Türkiye Müdürü Mogens Wolf Larsen'den edindiğim izlenim de aynı yönde.
Larsen "15 Temmuz öncesi ve sonrası algımızda hiçbir değişiklik yok" diyor. Larsen, Türkiye'nin hem büyüyen ekonomisi hem de istikrarının önemine değiniyor ve ekliyor: "Bir yatırımcı perspektifinden baktığınızda nüfus, sosyo ekonomik değerler, büyüme bütün bunları bir araya getirdiğinizde Türkiye önemli bir yatırım ülkesi. Dolayısıyla orta ve uzun vadede bizim veya diğer yatırımcılar açısından bu tablonun bir değişiklik yaratması söz konusu değildir." Yüzyüze temas ederek bu algı operasyonlarını yıkmak daha da kolaylaşıyor.
Türkiye'yi 15 Temmuz'da içine kapatmaya çalışanların tersine Türkiye bu vesileyle dünyayla daha fazla kucaklaşıyor. Kendini anlatma fırsatı buluyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.