AYŞE ÖZYILMAZEL

Neden haber izleyelim ki?

Pazar akşamı Ankara'da yaşanan korkunç patlamadan sonra pazartesi sabahı televizyonlarımızın reyting karnesi geldi.
'Bir zamanlar ünlüler' ve 'şimdilik gönüllülerin' kapıştığı yarışma 'Survivor' reytinglerde haberleri sollamış.
Vay efendim bu nasıl bir halkmış. İşte böyle başa, böyle tarakmış. Memleketinde yaşananlara, teröre, ölümlere bu kadar ilgisiz bir milletin başına bunlar elbette gelirmiş.
Ben de bu sözlere varsa eğer, gereken hakkı teslim ettikten sonra şunu sormadan edemeyeceğim doğrusu: İyi de neden haber izleyelim ki?
İnternetten ve sosyal medyadan en azından anında, bir şekilde kesintisiz haberleri alabiliyorken, televizyonda ve basında yayın yasakları varken, hükümet yetkilileri her defasında aynı klişe cümleleri kurmaktan bıkmıyorken, kınamalardan, ağız dalaşlarından, kavgalardan başka bi'şey duymuyorken, gerçeğin bizden gitgide uzaklaştırıldığını hissediyorken, enayi gibi durup ekrana bakmaktan tükenmişken neden haber izleyelim?
Haberler bize ne veriyor da biz haber izleyelim?
Haber internetteyken, haber sosyal medyadayken, habercilik 'izin verildiği' kadarken biz niçin televizyon karşısına geçip haber izleyelim?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.